Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal i banken, hvordan forbereder jeg mig bedst?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal i banken og anmode om startkapital til min nye brugskunstbutik. Jeg er blevet registreret og har fået mit Cvr-nr. Jeg har opkøbt varelager for ca. 50.000 kr. Jeg har købt inventar til butikken. Skilte, visitkort, brevpapir, reklamekort, prisskilte, byttemærker, gavekort m.m. er på plads og hjemmeside og Facebook side er under opbygning, alt dette er gjort for private midler. Jeg har nu en lejekontrakt klar til underskrivelse. Jeg har et anslået buget over det jeg p.t. mangler, som penge til lokale- og forbrugsomkostninger som indskud, 1 md husleje og forbrug, første annoncering i avis, samt ca. 50.000 til de sidste varer som jeg mangler som f.eks vin og øl til gavekurve samt blomster.

Jeg har lavet en beskrivelse af min kommende forretning, hvordan den skal drives, hvor meget jeg forventer at omsætte for og hvor stort mit kundegrundlag er. Mit nuværende behov for kapital er ca. 80.000 kr.

Men hvad mere skal jeg have med i banken for at være godt forberedt? Min beskrivelse af forretningen er det nok?  eller skal jeg have en prof. forretningsplan lavet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47

Jo mere og bedre du kan forklare om ideen og hvorfor du kommer til atntjene på den + jo mere detaljeret og motiveret budget jo bedre, MEN normalt er det klogt at ha banken med lige fra starten, ellers virker det let lidt som, at man er blevet overrasket over lokale og det andet du nu mangler til. Det vil ofte kunne være lidt vanskeligt at få banken ind der, uden sikkerhed

Vis tydeligt hvad du selv har investeret i alle fald, og måske kan noget af det være med i sikkerhed til banken?
God vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 22:12
Jeg starter op alligevel om banken vil være med eller ej. Spørgsmålet er bare om plan A lykkes eller det bliver plan B. Plan A er drømmebutikken med god beliggenhed og godt med plads, nye tæpper og perfekt lys.
Plan B er en anden beliggenhed 1000 m fra drømme-butikken, Lidt mindre plads, meget billigere leje men ingen udstillingsvinduer og dårligere lysforhold.
Jeg vil gerne have alle ønske leverandører repræsenteret fra starten som ved plan A, , det kan jeg dog ikke ved plan B, men kan dog godt fylde butikken op alligevel, bare ikke med det ønskede varesortiment.

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 22:14
Har i øvrigt 400.000 kr i friværdi i mit hus, så det vil undre mig hvis det ikke var tilstrækkelig sikkerhed.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17

Irene:
Har i øvrigt 400.000 kr i friværdi i mit hus, så det vil undre mig hvis det ikke var tilstrækkelig sikkerhed.

det er da en klar fordel, jeg talte mere generelt for at få banken med fra starten - du lyder jo til at ha muligheder- held og lykke med det Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)