Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges ved dårlig betaler

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg driver en lille og rimelig nystartet webshop med salg af baby- og børneudstyr. Mit salg er mest til private, men har dog enkele erhvervskunder inde over.

En af disse erhvervskunder har jeg et udestående med på ca. 2500 ex. moms.

Jeg har sendte i alt 3 rykker nu, den første uden gebyr, de 2 efterfølgende med 100kr gebyr pr. rykker. Sendt med 10+ dages mellemrum. Pga det lige har været ferietid, har jeg givet god tid mellem de enkele rykker.

På trods af afskellige forsøg på at få kontakt til min kunde, hører jeg intet fra personen. Jeg har sendt mails (via en mail adresse kunden tidligere har brugt til kontakt til og fra mig, her kan jeg se at mine mails går i gennem, men ikke bliver læst/igoreret), jeg har sendt den sidste rykker som et alm. brev. Ringer jeg på kundens telefonsnummer, går den direkte til telefonsvarer.

Jeg overvejer nu seriøst at sende kunde til inkasso, men da jeg bare er en lille nystartet webshop, må det helst ikke være for dyrt for mig. Er der nogle her, som har kendskab til billigt og effektiv inkasso? Eller andre forslag? Kan jeg undgå at sende min kunde til inkasso, vil det helt klart være at fortrække.

På forhånd tak,

 

Venlig hilsen

Henrik

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Prøv og søg på inkasso så skulle du gerne komme flere med no cure no pay.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke udtale mig om rykkere og inkasso, men personligt fremmøde har altid virket for mig, og jeg tror det er fordi, det er så overraskende for skyldneren. 

Det er meget pinligt for en direktør eller anden ansvarlig, at der pludselig står en kreditor ved døren og råber højt. Insister evt. på enten at få dine penge med det samme eller at i laver en aftale om hvordan du får dine penge - eksempelvis en afdragsordning, hvor du kommer hver dag og henter et afdrag. Det er væsentligt, at du skaber dig og gør det til en ubehagelig oplevelse for virksomheden. - Det skal naturligvis ikke være voldeligt, men insisterende og med store ord. 

Foreslå også at du kontakter samtlige virksomhedens kunder, leverandører, naboer, professionelle netværk, pressen, ansatte etc. og fortæller om dine oplevelser. Råb gerne op og benyt ord som, trusse-rederi, Roskilde Bank og konkursbegæring mens virksomhedens ansatte hører det. Brug din ytringsfrihed til max! Det kan være ret sjovt :-) 

Held og lykke med det.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Nu har sagen taget en ny drejning.

Jeg har sendt 2 breve til min kundes adresse, det første brev har jeg fået tilbage med mærket "Ukendt, flyttet til ny ukendt adresse", det andet er sendt som et anbefalet brev, det kunne ikke afleveres og ligger nu og venter på afhentning.

Begge breve er sendt til samme adresse som de bestillet varer, disse blev modtaget uden problemer.

Tjekker jeg min kundes CVR nr er adressen stadig den samme, det samme gør sig gældende hvis jeg tjekker op på hendes navn.

Jeg er sikker på at min kunde bor på den adresse jeg bruger, men åbenbart vælger at igonerer alle henvendelser/benægte kendskab til sagen.

 

Jeg vil sådan set gerne have sagen til inkasso, men de vil vel løbe hovedet mod muren, af selv samme årsag ?

Jeg har sendt en mail til erhvervsstyrelsen og bedt dem råd, men dette kan tage op til 5 uger, så derfor vil jeg lige spørge her, om en eller flere kunne have erfaring fra lignede sagen? og evt. forslag til hvem man kan gå til?

 

Venlig hilsen

Henrik

Hpcare

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale, http://www.hornskovvindberg.dk, de er lidt langsomme til at svare nogengange, og det er ikke altid at tingene sker heeelt ligeså glat som de skulle ... men det er gratis og de har faktisk hevet penge hjem for mig et par gange :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 66
Fra  Juletrae.net Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I gennem mere end 10 års erfaring er det vores erfaring, at man ofte kan spare pengene på inkasso. Det giver ringe resultat.

For et par år siden købte en større virksomhed i Ballerup et læs juletræer til et arrangement fra os. Vi fik ingen penge, og sendte sagen til inkasse/advokat. Virksomheden tørrede ansvaret for købet af på en projektansat person. Vores advokat forsøgte at få penge fra personen, men han viste sig at være insolvent og skylde over en mio væk. Vi blev anbefalet at stoppe sagen, og endte med at betale regningen på over 5.000 til advokaten :-(

I stedet betinger vi os altid betaling på forhånd.

 

Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar.

 

Jeg er blevet anbefaldet af Erhvervsstyrelsen at tage kontakt til en Skat eller Politiet. Så det har jeg i første omgang gjort.

Vedr. inkasso, så er jeg lidt på herres mark her, for det er ganske tydeligt at min kunde ser bort fra alle henvendelser, der kommer med hendes virksomhedsnavn, endda så langt at nægte modtagelser af anbefalet breve. En Inkasso vil vel bare løbe ind i samme problem og dermed kun være en udgift for mig.

 

Igen tak for de gode svar :o)   håber sagen snart kan blive løst, men tror dog ikke på, at jeg kommer til at se de penge.

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

du kan i følge loven indgive en stævning når beløbet er under 50.000, den blanket kan du finde på retsinfo.dk,
den sender man så til retten hvor skyldneren bor, og samtidig indbataler man kr. 500 for at få sagen kørt  i retten

det kan gøres uden andre omkostninger, så håber du kan bruge det til noget.

Lars

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

 

Ok det lyder jo rigtigt godt. Tak for det gode tip.

Jeg kan vel sådan set kun gå udfra den adresse, som min kundes virksomhed er oplyst til.

 

Takker igen :o)

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skriv de 2500,- på tabskontoen og kom videre

Du bruger for meget af din kostbare tid på at få dine 2500,-

Men min erfaring med inkasso er at det som regel hjælper at få et brev om inkasso fra en advokat

Jeg bruger Advodan og det koster omkring 600,- til 800,- at få dem til at sende et brev om inkasso

Det er sikkert dyrere hvis de skal i fogderetten med kunden, men det har heldigvis ikke været nødvendigt endnu

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)