Jeg driver siden www.faapudset.dk og i den forbindelse kan jeg nu se via Google Analytics at jeg får en fast besøgende hver dag fra Indien. Jeg kan se han kommer fra en Internet forbindelse fra Blazenet Ahmedabad Pool. Det undrer mig en hel del, og jeg kan se at personen går direkte til beregner siden, uden at gå gennem forsiden. Personen må altså have bogmærket den side, eller det er en automatisk crawler eller noget.
Skal jeg være bekymret, eller har det ingen betydning?
Så længe det blot er besøg/trafik du får, er som udgangspunkt ingen grund til at være nervøs. Men det kan jo være en "konkurrent" der har bestilt en prisberegner magen til, af en udvikler i Indien, og vedkommende så er inde og kigge/kopiere.
Skal jeg være bekymret, eller har det ingen betydning?
Højst sandsynlig er det comment spammere - har du IP-adresser kan jeg hurtigt checke - men din prisberegner er så forskellig fra hvad disse bots er vant til at se, så jeg tror ikke du behøver bekymre dig særlig meget om dette hvis du ikke oplever "mærkelige" bestillinger.
Jeg bruger selv Project HoneyPot til at holde comment spammere, mail harvester og dictionnary attackers helt ude af mit website. HoneyPot er et open project der er gratis at tilmelde sig og bruger DNS opslag til at afslører disse bot før de får lov til at tilgå websiden. Jeg startede for et år siden og der var der virkelig problemer med DNS opslaget, men det virker fint nu. Du kan læse her hvad jeg har gjort på min hjemmeside.
Men det kan jo være en "konkurrent" der har bestilt en prisberegner magen til, af en udvikler i Indien, og vedkommende så er inde og kigge/kopiere.
Det virker umiddelbart sandsynligt, for jeg kan se at hvem end det er, sidder også og kigger på den Cached side på Google. Kunne godt være en der aflurer beregneren. Men hold op det tager lang tid så. Trafikken har været der over en uge nu, 4-5 gange om dagen i længere varighed (20+min)