Jeg er i gang med at skaffe nogle eksterne links til min hjemmeside og mine samarbejdspartnere vil gerne linke til os.
Kan I fortælle hvilke af disse to måder at gøre det på, der er bedst.
1) Min linkpartner sætter denne tekst på sin side:
"VVS firma med speciale i rørlægning, udgravning og drænsystemer" hvor hele teksten er et stort link til forside på vores hjemmeside.
2) Min linkpartner sætter teksten:
"VVS firma med speciale i rørlægning, udgravning og drænsystemer"
hvor ordene "rørlægning", "udgravning" og "drænsystemer" hver for sig linker til de sektioner på vores hjemmesider, der beskriver vores kompetencer indenfor disse områder. Altså en mere specifik linkning.
Er enig med både Jacob og Lars Det er godt at variere; men når du lige i dette tilfælde får muligheden for at linke på denne måde, så bør du gøre det, for det får du jo langt fra altid mulighed for hos andre. Venlig hilsen, Christian
Forestil dig at en mulig kunde åbner google og søger på "Rørlægning".
I tilfælde 1) vil google skulle vælge mellem enten din forside (som har indgående link med teksten rørlægning) ELLER dem mere specifikke side om rørlægning (hvis du har sådan en). Ingen af siderne vil få max. værdi for ordet "rørlægning".
I tilfælde 2) vil din specifikke side ranke højt mod konkurrenternes sider, fordi du har en særlig side hvor ordet "rørlægning" forekommer ofte, og der yderligere er indgående links med netop dette ord.
Evt. kan du bruge Google adWords først til at finde ud af hvilket af fx. "rørlægning" eller "rørlægger" der søges mest på.
Prøv at lægge mærke til hvorledes jeg har benyttet de tre billeder i bunden af min profil til at linke helt eksakte søgefraser (Canon EOS 400D og Herreure) til de specialsider jeg har skræddersyet til netop disse fraser. Forventningen er naturligvis at disse sider boostes ekstra i Google når folk søger på de specifikke søgeord som "herreure".