Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje eller køb, hvad gør jeg - gode ideer modtages

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg har en forretning i fremgang.

For et halvt år siden flyttede vi virksomheden til nye bygninger, men der er allerede nu brug for mere plads.

Jeg giver nu 10.000,- + moms pr måned + forbrug for 700 m/2, kan tilleje en sidebygning på 600 m/2 (kold lager) for 5.000,- + moms, så ialt jeg får 1300 m/2 for 15.000,- + moms pr måned.

Men nu har jeg tænkt på evt at købe ejendommen. Jeg vil tro det kan købes for omkring 2,5 mill.

Til ejendommen tilhører der et stuehus på 150 m/2, det havde jeg enten tænkt på at flytte i med min familie eller også leje ud, kommer helt an på hvad der er mest økonomisk fordelagtigt.

Er der nogen af Jer derude der kan rådgive mig lidt i det ?

PS: Mit firma er A/S hvis det gør nogen forskel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KLR

Først og fremmest stort tillykke med fremgangen :)

Mht. dine overvejelser vedr. køb/leje har jeg en række uddybende spørgsmål. 

- Tror du, at du vil kunne "nøjes" med de 1300m2 på længere sigt? hvis ikke, er der så mulighed for at udvide på grunden? 

- kan du købe ejendommen for virksomhedens/egne midler? eller skal du ud på lånemarkedet? (Relevant i forhold til finansiering, og alternativomkostninger)

- Hvor i landet befinder ejendommen sig? (vil stuehuset kunne lejes ud til en fornuftig pris)

- Hvad med det kolde lager, er dette en ok løsning? eller skal der installeres fyr/isoleres?

Må jeg spørge ind til hvad dit firma hedder? så kan jeg jo evt. prøve at finde dit offentlige regnskab og kigge tallene lidt igennem?

Mvh
Henrik
Poulsen 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)