Egentligt burde det ikke være svært at motivere iværksættere til at ville udvide deres netværk, få nye kunder og vinde 2000 ,- . Alligevel er det faktisk sværere end man skulle tro. Hvis du har nogen ide så læs videre og kom gerne med dit bud! Jeg er ansat i CDM A/S hvor vi gerne vil i gang med crowdsourcing. Dette betyder at vi stiller en case (fx. hvordan kan man bruge sociale medier til at sælge roser?). Herefter kan alle interesserede bidrage med ideer og løsningsforslag, bedømme hinandens ideer og inspirere på kryds og tværs. Til slut udvælges det bedste koncept og eksekveres i samarbejde mellem CDM A/S og den / de personer der har udviklet ideern. Hvorfor er dette interessant for dig som iværksætter? Det er det fordi at der er tale om en unik mulighed for at få nye store kunder og værdifulde referencer. Du kender sikkert alt til at spilde ressourcer i kampen om at vinde store kunder. Ved CDMlab har vi allerede vundet kunderne til dig. Du skal blot udvikle løsningen på kundens problem - så præsenterer vi dig for kunden. Ud over mulighed for nye referencer får du også et værdifuldt netværk samt den bedste ide får 2000 kroner kontant! Men hvordan motiveres en Amino bruger til at gå ind på www.cdmlab.dk og give det en chance? Giv mig gerne dit bud! |
Du har en idé, du skal sælge, og som i alt andet salgsarbejde skal du have kommunikeret ideens egenskaber, fordele og udbytte ud til de potentielle "købere".
Først skal du identificere din målgruppe - altså du skal finde ud af, hvem du gerne vil have til at respondere.
Så skal du finde ud af, hvad der motiverer din målgruppe - Hvis jeg er i din målgruppe, skal præmien f.eks. være væsentligt større, for at jeg gider bruge tid på en opgave, som jeg ikke er sikker på at få.
Så skal du finde ud af, hvordan din målgruppe selv kommunikerer og foretrækker at få ny viden. Placer din kommunikation dér hvor målgruppen ser den. Brug overskrifter, som din målgruppe identificerer sig med.
Måske skal du henvende dig direkte til udvalgte medlemmer af målgruppen - f.eks. ved at ringe.
Hvis dit indlæg her er et forsøg på at gøre det, du spørger om, hvordan man gør - så er det forfejlet.
Du starter nemlig med at "småbrokke" dig over "os". Derefter fortæller du en masse om dig selv, før du kommer til en lettere kluntet fremstilling af dit tilbud.
Stå i stedet ved, at du er på jagt efter innovative unge iværksættere til et samarbejdsprojekt, og at man kan vinde 2000 kr., hvis man viser sig at være den dygtigste.
Det er for mig at se det hovedbudskab, som din målgruppe skal tænde på.
Held og lykke
Venlig hilsen
Hans