Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af produkter der ikke har moms, og sælge dem videre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står her, og har spørgesmål omkring salg af produkter der er købt uden moms.

Jeg har har en række produkter jeg gerne vil sælge, i en virksomhed jeg vil starte. Disse produkter, er delvist købt uden for europa, og inden for europa.

Mit spørgsmål er. Hvis jeg har et produkt, lad os sige domæner, og jeg køber dem, mange gange er disse momsfrie, men er de også de hvis jeg sælger dem i Danmark?

Et andet produkt er salg af webhoteller, jeg sælger en hjemmeside, hvor jeg indkludere 1 års webhotel, men webhotellerne er købt uden moms, efterfølgende år, hvad gør jeg? Skal jeg indberette moms til Skat, for det produkt jeg sælger, selvom jeg ikke har betalt moms af produktet.

For at uddybe mig - det er ikke decideret moms jeg trækker fra, men jeg har spurgt de 2 firmaer jeg køber produkterne af, om der er moms på, også selvom det er inden for europa jeg køber fra. Og jeg har fået et klart nej fra det ene firma. Og de andre siger at de kun sælger domæner, og dette for dem er momsfrit i det pågældende land de er i, og derfor tager de heller ikke moms, selvom en fra udlandet køber.

Vil det sige, at mine produkter skal være generelt '25%' dyrer for kunden, fordi jeg bliver nød til at ligge moms på, og hvad produkter er egentligt momsfrie i danmark (hvis nogen).

Tak! 

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:25

Du skal lægge 25% moms på når du sælger dem, så ja de bliver 25% dyrere for kunden (med indre kunden er momsregistreret, så kan det jo modregnes)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:30

KimAA:

Du skal lægge 25% moms på når du sælger dem, så ja de bliver 25% dyrere for kunden (med indre kunden er momsregistreret, så kan det jo modregnes)

Undre mig over, er der noget man skal holde øje med ellers? Også når man køber fra udlandet, så som gebyrer osv.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:41

Da jeg læste dit inlæg gik jeg ud fra at du er momsregistreret og har et CVR nummer, hvis det er en hobbyvirksomhed gælder det nok ikke.

Moms kommer kun til at gælde i sidste led når der handles i DK, købte du dem med moms i DK havde du jo bare modregnet det.

Ellers er der vist ikke noget at holde øje med når du køber webhotel eller domæner uden moms i udlandet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SLCoding:

Mit spørgsmål er. Hvis jeg har et produkt, lad os sige domæner, og jeg køber dem, mange gange er disse momsfrie, men er de også de hvis jeg sælger dem i Danmark?

Ja, der skal tillægges moms på salg af domæner i Danmark.

SLCoding:

Et andet produkt er salg af webhoteller, jeg sælger en hjemmeside, hvor jeg indkludere 1 års webhotel, men webhotellerne er købt uden moms, efterfølgende år, hvad gør jeg?

Skal jeg indberette moms til Skat, for det produkt jeg sælger, selvom jeg ikke har betalt moms af produktet.

Ja, du skal også tillægge moms på webhoteller, selvom du ikke har betalt moms til leverandøren.

SLCoding:

For at uddybe mig - det er ikke decideret moms jeg trækker fra, men jeg har spurgt de 2 firmaer jeg køber produkterne af, om der er moms på, også selvom det er inden for europa jeg køber fra.

Når du køber ydelser i EU momsfrit, så har du pligt til at afregne momsen med SKAT i Danmark.

Hvis man er momsregistreret, så kan man dog trække momsen fra igen.

SLCoding:

Og de andre siger at de kun sælger domæner, og dette for dem er momsfrit i det pågældende land de er i, og derfor tager de heller ikke moms, selvom en fra udlandet køber.

Lyder utroligt, at der generelt ikke skal tillægges moms på varen. Hvilket EU-land taler vi om?

SLCoding:

Vil det sige, at mine produkter skal være generelt '25%' dyrer for kunden, fordi jeg bliver nød til at ligge moms på

Ja!

SLCoding:

og hvad produkter er egentligt momsfrie i danmark (hvis nogen).

Finansielle produkter er som regel momsfrie (eks. renter og gebyrer fra banken).

Rykkergebyrer er også momsfrie.

Visse typer af undervisning er også momsfri.

Ydelser indenfor sundhedssektoren er som regel også momsfrie.

Persontransport (eks. taxa, fly).

mv.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:23

Tak for det rigtig lange svar Martin!

Det er faktisk ikke et EU land jeg køber domæner og webhoteller fra, det er et firma fra USA, men de har datacentre over hele verdenen.

Det der undrede mig lidt var nemlig de kunne sælge webhoteller, når fx. en af deres datacenter er placeret i Amsterdam. Men det er relativt kendt, så forhåbentligt ved de hvad de laver!

Igen tusinde tak

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)