Hej, Jeg står her, og har spørgesmål omkring salg af produkter der er købt uden moms. Jeg har har en række produkter jeg gerne vil sælge, i en virksomhed jeg vil starte. Disse produkter, er delvist købt uden for europa, og inden for europa. Mit spørgsmål er. Hvis jeg har et produkt, lad os sige domæner, og jeg køber dem, mange gange er disse momsfrie, men er de også de hvis jeg sælger dem i Danmark? Et andet produkt er salg af webhoteller, jeg sælger en hjemmeside, hvor jeg indkludere 1 års webhotel, men webhotellerne er købt uden moms, efterfølgende år, hvad gør jeg? Skal jeg indberette moms til Skat, for det produkt jeg sælger, selvom jeg ikke har betalt moms af produktet. For at uddybe mig - det er ikke decideret moms jeg trækker fra, men jeg har spurgt de 2 firmaer jeg køber produkterne af, om der er moms på, også selvom det er inden for europa jeg køber fra. Og jeg har fået et klart nej fra det ene firma. Og de andre siger at de kun sælger domæner, og dette for dem er momsfrit i det pågældende land de er i, og derfor tager de heller ikke moms, selvom en fra udlandet køber. Vil det sige, at mine produkter skal være generelt '25%' dyrer for kunden, fordi jeg bliver nød til at ligge moms på, og hvad produkter er egentligt momsfrie i danmark (hvis nogen). Tak! |
Du skal lægge 25% moms på når du sælger dem, så ja de bliver 25% dyrere for kunden (med indre kunden er momsregistreret, så kan det jo modregnes)