Adobe Illustrator er bedst til bannere og logo da det er vector grafik hvilket betyder det er alghoritmer der bestemmer hvordan billedet ser ud og ikke bliver pixelleret når det strækkes :)
Ellers hvis det ska være et gratis program så er GIMP en god løsning :)
Adobe Illustrator er bedst til bannere og logo da det er vector grafik hvilket betyder det er alghoritmer der bestemmer hvordan billedet ser ud og ikke bliver pixelleret når det strækkes :)
Ellers hvis det ska være et gratis program så er GIMP en god løsning :)
Det gør tekst og vector shapes skam heller ikke i Photoshop. ;-)
Nå for søren, så er alle de vektorshapes jeg har lavet i Photoshop i årenes løb simpelthen en unsupported feature? :-) Hatten af for dit gåpåmod i at fortælle mig at det ikke kan lade sig gøre - men, det kan det nu altså. Jeg gør det. Og adskillige tusinder andre gør det også. Du kan tegne og skalere vektor shapes lige så tosset du vil i Photoshop.
Hvis du gerne vil introduceres for det at tegne med vektor i Photoshop, så er der en hurtig tutorial her: