|
Hej Jeg har fået en vandvittig god ide til en side / forretning. Konceptet vil dig kræve at der er en eller anden form for sikkerhed at den pågældende person er den han/hun er. Der tænkte jeg på at folk skulle logge ind med MENid og om man evt kunne logge en bestemt bruger til et bestemt CPR. Det er mere for at sikrere mig/mine kunder imod mulig snyd, og for at man kan spore en evt person tilbage såfremt denne er en fusker. Det jeg sådan set gerne ville høre er følgende 1) Er det dyrt/besværligt at få lavet en side med login hvor man skal logge ind via NEMid 2) Kan man logge den pågældende person, således personen er til at finde igen ? 3) Findes der andre måder man kan sikrere sig at en person er den han/hun siger han er ? |
Hej!
Ingen idé herfra omkring hvor besværligt det er at integrere, men hvis du ikke allerede har faldet over det, så kan du læse meget mere hos Nets/Danid: https://www.nets-danid.dk/produkter/for_tjenesteudbydere/nemid_tjenesteudbyder/information_om_nemid_tjenesteudbyder/
Ang. om man kan finde pågældende person igen, tror jeg at det kommer an på hvilken type NemID der benyttes. Det er muligt at få en anonym NemID konto, hvilket jeg fik dengang at jeg var under 18. Om det var et automatisk valg der blev truffet, eller om man kunne vælge mellem "normal" og "anonym" skal jeg ikke kunne sige. Men mon ikke det er noget man kan tage højde for i selve NemID-systemet? Alt andet skulle da være mærkeligt.
/ Emil
Bliv gratis medlem