Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Login med NEMid ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået en vandvittig god ide til en side / forretning.

Konceptet vil dig kræve at der er en eller anden form for sikkerhed at den pågældende person er den han/hun er. Der tænkte jeg på at folk skulle logge ind med MENid og om man evt kunne logge en bestemt bruger til et bestemt CPR.

Det er mere for at sikrere mig/mine kunder imod mulig snyd, og for at man kan spore en evt person tilbage såfremt denne er en fusker.

Det jeg sådan set gerne ville høre er følgende

1) Er det dyrt/besværligt at få lavet en side med login hvor man skal logge ind via NEMid

2) Kan man logge den pågældende person, således personen er til at finde igen ?

3) Findes der andre måder man kan sikrere sig at en person er den han/hun siger han er ?

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:50

Hej!

Ingen idé herfra omkring hvor besværligt det er at integrere, men hvis du ikke allerede har faldet over det, så kan du læse meget mere hos Nets/Danid: https://www.nets-danid.dk/produkter/for_tjenesteudbydere/nemid_tjenesteudbyder/information_om_nemid_tjenesteudbyder/

Ang. om man kan finde pågældende person igen, tror jeg at det kommer an på hvilken type NemID der benyttes. Det er muligt at få en anonym NemID konto, hvilket jeg fik dengang at jeg var under 18. Om det var et automatisk valg der blev truffet, eller om man kunne vælge mellem "normal" og "anonym" skal jeg ikke kunne sige. Men mon ikke det er noget man kan tage højde for i selve NemID-systemet? Alt andet skulle da være mærkeligt.

/ Emil

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 20:14

VDL Media :
1) Er det dyrt/besværligt at få lavet en side med login hvor man skal logge ind via NEMid

Alt er relativt. Du skal godkendes ved DanID, installere nogle certifikater, mv. Det koster vidst nok 5000 om året for aftalen og så forbrugsafregning efter enten antal logons eller antal unikke brugere.

VDL Media :
2) Kan man logge den pågældende person, således personen er til at finde igen ?

Ja. Det gøres via PID nummeret. Faktisk ganske simpelt og smart.

VDL Media :
3) Findes der andre måder man kan sikrere sig at en person er den han/hun siger han er ?

En meget populær metode er at sende en kode til en mobiltelefon. Det giver ikke 100% sikkerhed for identitet, men gør det mere besværligt at fuske, ligesom man lettere kan identificere en eventuel fusker. Hvis du skal sikre dig at en person er "lige præcis den" som han udgiver sig for, har du brug for en pålidelig digital signatur - og der er NemID en rigtig god løsning.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 21:48

Emil Blücher:
Ang. om man kan finde pågældende person igen, tror jeg at det kommer an på hvilken type NemID der benyttes. Det er muligt at få en anonym NemID konto, hvilket jeg fik dengang at jeg var under 18. Om det var et automatisk valg der blev truffet, eller om man kunne vælge mellem "normal" og "anonym" skal jeg ikke kunne sige. Men mon ikke det er noget man kan tage højde for i selve NemID-systemet? Alt andet skulle da være mærkeligt.
Anonymt NemID, har aldirg hørt om det. Jeg fik heller aldrig et valg, fik bare et nøglekort med posten. Hvad er anonymt NemID, har ikke kunne finde noget om det?

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:01

Emil Stahl Pedersen:

Emil Blücher:
Anonymt NemID, har aldirg hørt om det. Jeg fik heller aldrig et valg, fik bare et nøglekort med posten. Hvad er anonymt NemID, har ikke kunne finde noget om det?

Mener at det er knyttet til personer under 18, hvis jeg da ikke blander det sammen med digital signatur - men det mener jeg ikke at jeg gør, omend jeg ikke udelukker det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 17:03

Emil Blücher:
Mener at det er knyttet til personer under 18, hvis jeg da ikke blander det sammen med digital signatur - men det mener jeg ikke at jeg gør, omend jeg ikke udelukker det.
Hvad er anonymt NemID?
Når du er under femten har du kan du kun bruge NemID til netbank. Når du fylder femten kan du bestille offentligt NemID. Er det du du mener med anonymt?

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)