Jeg er medejer af et APS som endnu ikke har lavet sit første årsregnskab.
Jeg tænker så på om man bliver beskattet af værdien af det varelager vi har pr 31-12-2012. Hvis JA så skal man jo lige tænke lidt på likviditeten. Hvis NEJ kan det jo være en fordel at fylde lageret op i december. Jeg tænker om det er muligt at fylde lageret op i december og på den måde udsætte skattebetalingen.
Og NEJ. Det er ikke for at snyde men at udnytte de muligheder jeg måske har for at spare penge.
Din lagerværdi har slet ikke betydning for dit overskud og dermed din skat.
Det optages til indkøbsværdi, og om du har penge i kassen, i lageret eller i banken er helt lige meget.
Dit lager er ikke en omkostning overhovedet. Først når du sælger en ting, får du et vareforbrug på det antal styk du har solgt og først der er salget en indtægt og varen en udgift til indkøbsomkostningen Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jep - varer du lægger på lager er ikke en udgift. Du konterer ud af banken og ind på varelager - begge i status - ikke i drift - til helt samme værdi for selskabet, og har helt samme resultat som er det du skatter af Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER