Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det billigere at købe brugt selskab, frem for stifte nyt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker på et selskab der fx. ikke har egenkapital nok, og derfor står til mulig tvangsopløsning.

Jeg ved at hvis éns eget selskab pludselig står i en situation hvor værdien er under hæftelses kapitalen, får man 12 måneder til at genetablere egenkapitalen. Kan man ikke købe et brugt selskab, der er løbet tør for egenkapital, og så få 12 md til at genetablere den?

Og hvis man kan, hvor finder man så den slags selskaber, og hvad skal man forvente den slags koster?

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 11:49

Hej Kenneth

Ved at købe et "brugt" selskab er der flere faldgrupper.

Hvem indestår feks for at der ikke er gæld i selskabet eller kommer et krav mod selskabet.

Der kan dog findes selskaber der ikke har haft nogen særlig drift, hvor folk har opgivet at starte op og har brugt kapitalen på startomk. Hvis du kan finde det rigtige selskab på du max give fra 0 til 10000, det er jo anparterne du køber.

Held og lykke med foretagenet.

Jørgen Poulsen, revisor FDR Jp@jprevision.dk

JJ

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 13:12

Jeg ville seriøst aldrig turde det der. Du kan i værste tilfalde hænge på en gammel aftale eller en leasing kontrakt. Tænk at løbe den risiko som i værste fald kan betyde dit ellers sunde selskab går konkurs :(

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)