Jeg er pt. ved at hjælpe til med et projekt der handler om online-salg af smykker, og vi er strandet en smule nu det er kommet til forsendelse af varerne. Den fysiske størrelse af sådanne varer er oftest til kuvert-størrelse, men værdien er for høj til at vi vil riskere at sende det som almindeligt brev. Vi overvejede rekommanderet brev for at sikre os en modtagerkvittering, men det er i sidste ende dyrere end at sende den mindste størrelse pakke. Jeg troede ikke det var så dyrt. Vi har fundet GLS som tilbyder en pris på 50 kroner inkl. moms for en lille pakke, men efter at have læst andre forumtråde lader det til at GLS bliver noget bøvl, hvis en eventuel kunde ikke er hjemme. Jeg troede pakkerne blev afleveret i nærmeste pakkeshop, men det er vist ikke tilfældet medmindre kunden selv aftaler det. Ret mig gerne hvis dette er forkert! Jeg har undersøgt erhvervsaftaler, men vi kommer ikke til at sende nok til at nogle vil overveje rabat. Jeg kan vist læse mig frem til at man ikke kan fraskrive sig ansvaret, hvis kunden ikke modtager en eventuel levering - heller ikke selvom man oplyser at det er på eget ansvar, hvis man nu tilbød forsendelse som maxibrev. Jeg overvejede nemlig en kombineret mulighed for maxibrev eller pakke hos GLS. På den anden side ønsker vi sådan set heller ikke at skyde skylden på kunden, uanset om denne har taget en chance ved at vælge levering som brev. Det vil jo i sidste ende være vores omdømme og os som er idioter, selvom det ikke er vores skyld hvis et fragtfirma henkaster en levering. Der er tale om en hobbyforretning og ikke en levevej, så hvis blot et par forsendelse af større værdi forsvinder, kan det vælte det meste af et månedligt overskud. Derfor er det essentielt at vi på én eller anden måde sender, så vi har kvittering for at en kunde har modtaget forsendelsen, eller forsikring på pakken hvis den bliver væk undervejs. Den behøves nødvendigvis ikke kunne spores. Er der muligheder/firmaer som ikke er overvejet, og hvad ville i stille op i vores situation? Fortæl eventuelt hvad du/I stiller op i lignende tilfælde. Jeg takker på forhånd for input! |
Du kan læse lidt om hvad jeg gør med brevforsendelse hos Post Danmark. Som du selv er inde på er det dit ansvar at varene kommer frem til kunden. Har du haft ringet til Post Danmark og forhørt dig på en erhvervsaftale på pakker? Det er nogen helt andre priser, end deres listepriser som du finder på hjemmesiden.