Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få diæter, hvis jeg er udstationeret i et år, og familien opsiger lejlighed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg og min familie flytter et år til London (hele 2013). I den forbindelse er jeg fortsat ansat via mit danske universitet. Min kæreste søger job i England. Kan jeg få diæter, hvis jeg bor et år i England? SKAT er ikke 'sikre', men mener jeg flytter hele min familie permanent ud af landet. (altså et år). Men hvad hvis jeg fortsat lejer en lille/mindre lejlighed i DK, da jeg ville skulle få gange til DK og udføre mindre arbejdsopgaver?? Har jeg så ikke dobbelt-domicil? Og dermed ret til diæter?

Bedste hilsner S

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 13:20

Du skal be' om et 'bindende tilsagn' hos Skat. Dit universitet har givetvis også et internationalt kontor, som ved noget. 

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 13:23

Tak, 

Universitet skriver selv: "vi foretager ikke rådgivning om skatteforhold. Baggrunden er den simple, at vi ikke vil risikere at blive pålagt et økonomisk ansvar, hvis rådgivningen viser sig at være forkert."så de henviser til SKAT. Men jeg vil bede dem om et bindende svar:)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 13:35

Bindende svar koster lidt, men bestemt ikke nogen herregård (vist kr. 300). 

Fint nok at dit universitet ikke vil rådgive, men de må da kunne henvise til andre, der har været i samme situation. Der rejser jo adskillige phd-studerende på den måde om året? Hvis du selv er phd-studerende kan du prøve jeres phd-klub ... eller DM (eller hvad du nu er medlem af)

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 13:40

Jeg sidder selv i ph.d.-udvalget og har kontakt til dem, der rejser, men det er ikke så almindeligt at rejse væk mere end et halvt år.. med sin familie - i hvert fald på Humaniora. De 300 kr. er fint. Jeg orker næsten ikke bruge flere halve fridage hos SKAT:)

TAK!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:40

Hej Sally,

Sally13:

Jeg og min familie flytter et år til London (hele 2013). I den forbindelse er jeg fortsat ansat via mit danske universitet. Min kæreste søger job i England. Kan jeg få diæter, hvis jeg bor et år i England?

I så fald er I (hele familien) fraflyttet Danmark, og du kan derfor ikke opnå diæter.

Sally13:

Men hvad hvis jeg fortsat lejer en lille/mindre lejlighed i DK, da jeg ville skulle få gange til DK og udføre mindre arbejdsopgaver?? Har jeg så ikke dobbelt-domicil? Og dermed ret til diæter?

Det kan højst sandsynligt ikke svare sig, da dine diæter i så fald vil blive beregnet ud fra de gange, hvor du er i Danmark, og ikke al den tid, hvor du er i England (som det lyder til at du forventer).

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)