Logo på emballage og evt. produkter ved mindre antal?!? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet) "

Logo på emballage og evt. produkter ved mindre antal?!?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 370
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. maj 06
Indlæg ialt: 86

Fra Chill Innovation A/S
Skrevet 06-08-2012 kl. 14:05

Er der nogen der har gode ideer og erfaringer med at logo brande neutral emballage og måske ligefrem selve produkterne ved mindre antal?

Vi ønsker at teste markedet og evt. sende presse samples ud på nye produkt ideér mv., men det er lidt voldsomt at designe og trykke emballage for dette. Samtidigt er det jo ikke optimalt at sende detail proukter på markedet ubrandet og i neutral kasse mv. - og i bedste fald blot med et klistermærke/label.

Jeg tænker man måske bare kunne få et simpelt stempel med logo som man så bare stempler på papæsken (evt hvid) og måske ligefrem også på selve produkterne (plastic og metal)?

Måske findes der andre gode ideér og simple løsninger?

/ Kim
Chill Innovation A/S  -  www.chill-innovation.com  -  Danske Tech Produkter!

Amino-karma 405
Tilmeldt 23. jul 08
Indlæg ialt: 111

SoS
Skrevet 06-08-2012 kl. 14:15

Hej Kim.

Umiddelbart vil jeg mene at labelen vil være den bedste løsning. Hvis du får lavet den i klar med dit design på tror jeg faktisk det kunne se ret lækker ud.

Lad mig høre hvis det er noget du vil have min hjælp med :)

Amino-karma 405
Tilmeldt 23. jul 08

SoS
Skrevet 06-08-2012 kl. 14:15

klar plast, naturligvis :)

Amino-karma 370
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. maj 06

Kim
Fra Chill Innovation A/S
Skrevet 06-08-2012 kl. 15:04

I dag benytter vi netop et rundt transparent klistermærke med vores logo indeni, og det er jeg ikke helt tilfreds med. Jeg synes det efterlader et indtryk af, at det bare er nogle andres varer vi har købt og så lige sat et klistermærke på æsken og produktet.

Vi har også prøvet med at få det skået ud i folie. Det kan godt se OK ud, men det er et ret stort arbejde at lave og påsætte. Ikke mindst fordi vores logo indeholder tekst med småt; 'innovation'....

/ Kim

Amino-karma 405
Tilmeldt 23. jul 08

SoS
Skrevet 06-08-2012 kl. 15:09

Det kan jeg forestille mig... Men jeg tænker at hvis I allerede har brugt så meget energi og tid på det, så kunne det måske alligevel godt betale sig at få det trykt, selvom det er mindre oplag.

Dét med et stempel bliver nok aldrig rigtigt en god løsning.

Hvis du vil, må du meget gerne sende mig et billede af de løsninger I har nu og lidt specifikationer omkring oplag, emballagetype, produkt m.m., så kan jeg give dig lidt konstruktiv feedback på om der er en evt. bedre løsning og hvad den i så fald ville koste?

Hvis du er interesseret kan du bare sende mig en mail på nedenstående mailadresse.

Amino-karma 370
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. maj 06

Kim
Fra Chill Innovation A/S
Skrevet 06-08-2012 kl. 15:20

Vi har produktion i Asien, så vi har relativ billig adgang til design og print arbejde Wink

Pointen var at hver gang vi lancerer nye produkt idéer osv, ville vi gerne slippe for også at bruge en masse tid og rescourcer på emballage design og tryk, når det kun er små partier på måske 50-100 stk.

Men samtidig vil vi heller ikke bare levere produkterne helt ubrandet i en hvid/brun æske.

Er der virkelig ingen der har opfundet en lille simpel håndholdt logo "trykmaskine"/ stempel? Big Smile

/ Kim

Amino-karma 96
Fra København
Tilmeldt 15. okt 11
Indlæg ialt: 24

David Køngerskov
Fra GADRR
Skrevet 06-08-2012 kl. 18:41

Lav et simpelt logo i inDesign/photoshop og få dem trykt på klistermærker. Kan gøres hos enhver større kopi virksomhed. eks. 

Det burde da være lige til. 

http://www.vistaprint.dk/klistermaerker-labels.aspx?xnav=TsrItem&xnid=aStickersGifts+%26amp%3b+Fun&dng=Gifts+%26amp%3b+Fun&mk=klisterm%C3%A6rke&ad=b&crtv=13281776461&psite=mkwid%7ciuTk0H9N&gclid=CI_Xnb6407ECFYcntAodt0YAzA&GP=8%2f6%2f2012+12%3a40%3a06+PM&GPS=2521610292&GNF=0&GPLSID=

Amino-karma 13.115
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. dec 06
Indlæg ialt: 2.826
Moderator
Jan Deleuran
Fra Ifindu.dk
Skrevet 06-08-2012 kl. 20:12

Den bedste løsning vil være at lave dit design med logo i udskåret folie, og så stemple de små tekster på - det kan man godt få lavet så det kommer til at se totalt tjekket ud...

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Amino-karma 342
Fra Kolding
Tilmeldt 19. maj 09
Indlæg ialt: 83

Dan Kjærsgaard
Fra Emballage Bureauet
Skrevet 07-08-2012 kl. 08:15

Hej Kim,

Et stempel eller et standard klistermærke på en papkasse sætter dig i bås med en kunstner eller gør-det-selv smykker! Hvis dit produkt skal skille sig ud kan det gøres enkelt, billigt men lækkert! Her et par idéer:

- Hot foil (foile som varmpræges på emballagen, utal af farver og effekter, billig opstart, billig i få antal)

- Embossing - dit logo præges ind i emballagen

- Die cutting - dit logo stanses ud i negativ, der kommer altså hul igennem emballagen som er formet som dit logo

- Handtag - lav en lille folder eller bare et kort som fastgøres til emballagen med en snor eller en nitte

Den rigtige idé afhænger af dit produkt, dit brand og den/de kanaler som du skal afsætte på - og dermed eventuelle konkurrenter! Jeg vil gerne hjælpe dig videre - bare ring eller skriv.

Dan Kjærsgaard
Emballage Bureauet ApS - 60609144 - www.embu.dk

Amino-karma 370
Fra Slagelse
Tilmeldt 24. maj 06

Kim
Fra Chill Innovation A/S
Skrevet 21-08-2012 kl. 13:36

Tak for de mange bud!

De minder jo desværre bare om det vi gør i dag. Sætter enten et logo klistermærke eller folie på emballagen.

Pointen var netop at få trykt logoet på selve emballagen uden at skulle omkring et trykkeri (pga små test antal). Et almindeligt klistermærke ser ikke super professionelt ud. Det skulle som minimum være udskåret så (uden kanter), men udskået folie logo er umiddelbart også en tung og dyr process at påføre f.eks. 100-200 æsker af gangen...

Man burde da kunne få et "almindeligt" stempel med sit logo som kan hæfte på en hvid papæske??!
Ellers var der da her en idé til et nyt virksomhedskoncept Wink

/ Kim

Side 1 ud af 2 (12 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :