Hej Amino. Jeg har været inde og kigge på nogle af mine konkurrenter, via majesticseo.dk. Når jeg har været inde og se hvordan deres backlink historie er, så ser jeg typisk at de i perioder ikke har ret mange links, og så lige pludselig får de 1000-2000 link på få dage. Hvad er det der sker? køber de links 1000 link, på f.eks fiverr ? Jeg havde den opfattelse af hvis man bare lige pludselig fik 1000 backlinks, ville man blive straffet af google, men når jeg søger på google har de topplacering. Er det mig der er forkert på den eller? mvh anders |
Anders V:Hej Amino.
Jeg har været inde og kigge på nogle af mine konkurrenter, via majesticseo.dk. Når jeg har været inde og se hvordan deres backlink historie er, så ser jeg typisk at de i perioder ikke har ret mange links, og så lige pludselig får de 1000-2000 link på få dage.
Hvad er det der sker? køber de links 1000 link, på f.eks fiverr ?
Jeg havde den opfattelse af hvis man bare lige pludselig fik 1000 backlinks, ville man blive straffet af google, men når jeg søger på google har de topplacering.
Er det mig der er forkert på den eller?
mvh anders
Ser du på "backlinks discovery" eller "refering domains discovery" under "backlinks history"?
Hvis det er det første du ser på det første er det med stor sandsynlighed intet problem, da denne tæller det rå antal af links, dvs fpr du et link i bunden af en side der har 100.000 undersider, vil du pludselig få 100.000 ekstra links på få dage under "backlinks discovery".
Det du skal se på og som giver det mest korrekte billede er "refering domains discovery", som giver et billede af hvor mange domæner der er fundet links fra, dvs her tæller et footerlink fra en side med 100.000 undersider altså kun som et link.
Anders V:
Ja du er helt forkert på den, i den henseende at det slet ikke er så enkelt som du skriver. Du får det skrevet lidt sort/hvid, men der er ca 10.000 grå nuancer indimellem, så nogen gange kan et site sagtens få 1000 links uden der sker noget som helst og andre gange kan man.