Hej Aminoer.. |
Det lyder hårdt. Kunne du ikke skrive lidt mere om hvad det er der skal lukkes og slukkes, hvorfor og hvad alternativet er?
Nogle gange er det jo faktisk også muligt at "regne ud" hvorvidt det overhovedet giver mening på den lange bane at fortsætte.
Jeg opstiller altid 3-4 økonomiske scenarier (med tilhørende hvad-gør-jeg-så-spørgsmål) for mine nye ideer:
1 - WCS - Worst Case Scenario: Salget er helt af helvede til, næsten lig nul og ingen tiltag lader til at virke. Hvilken situation bringer det mig i?
2 - JDS - Jævnt Dårligt Scenarie: Salget ligger noget under det minimum jeg realistisk havde forestillet mig. Hvilken situation bringer dét mig i?
3 - SOS - Statistisk Overensstemmende Scenarie: Salget befinder sig sjovt nok lige der hvor mine beregninger (for realistiske salgstal) anslog det til at ligge. Hvilken situation bringer dét mig i?
4 - FDS - Forpulet Drømme-Scenarie: Salget ligger langt over hvad jeg oprindeligt havde forestillet mig. Hvilken situation bringer dét mig i?
Ved (1) ville jeg nok lukke og slukke og forsøge at begrænse mine tab så vidt muligt. Evt. sælge ud af hvad der nu ligger og flyder af varer, web-ting osv. Ved (2) ville jeg regne ud hvilke begrænsninger det giver mig, men sikkert fortsætte. De andre taler vist for sig selv.
Hvor er du henne?