Hvem elsker ikke en god konspirationsteori? TopMarketingStrategies.com har skrevet et meget spændende indlæg om Googles Penguin-update, der som bekendt ikke er anset som nogen videre succes i forhold til at give bedre søgeresultater. TMS argumenterer for, at det hele er ganske bevidst fra Googles side - at de med vilje har degraderet kvaliteten af de organiske resultater for at øge incitamentet til at klikke på AdWords-annoncerne. Hvis de organiske resultater er tilpas dårlige, vil du hellere klikke på en AdWords-annonce. Og så tjener Google som bekendt penge. Artiklen highlighter, at Google siden penguin-opdateringen har øget CTR på deres AdWords-annoncer med massive 42 %. Det er ikke småting, når man som Google sælger for 40-50 milliarder dollars i AdWords om året. Lidt interessante links i forhold til emnet:
Jeg ved ikke hvad der er op og ned i forhold til Google, og om de vitterligt bevidst har degraderet søgeresultaterne for at øge CTR'en på deres AdWords-annoncer. Men tanken er spændende, og det er ikke første gang, den er ytret. Denne gang har vi bare fået nogle konkrete tal på.
Hvis du synes dette emne er spændende, vil du helt sikkert også findes Aaron Walls tekst på SEOBook om Paid Inclusions meget spændende.
Hvad tror I - er Google godt i gang med at destruere egen søgemaskine for at tjene flere penge? :-) |
Er de dårlige resultater med Google Penguin meningen?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)