Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges - Malta, Indonesien, Thailand, Filippinerne, Spanien ??

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Katrinebjensen:
erfaringer med at arbejde fra Malta

Desværre ikke endnu, men jeg har undersøgt rigtigt meget ifbm. at flytte til Malta, i første omgang for en periode, og muligvis længere.

Nogle af de ting som skulle være godt ved Malta er at det officielle sprog er Engelsk, efter kun 5 år som skattebetaler i lander opnår du ret til at eje ejendom til andet end primær bolig, derudover er der et dejligt lavt skattetryk samtidig med at du stadig befinder dig i EU :-)

Hvad er leveomkostningerne ved at bo i Malta; ved du det ??

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle Jeres svar.

Jeg har fået kontakt til folk i Thailand, Filippinerne og Malta. Og her er mine første opfattelser... skyd gerne ind hvis i har andre... Smile 

1) Thailand, er fantastisk land, kultur, fritid, natur, glade mennesker, billigt - mange danskere i f.eks. Bangkok til at hjælpe. "Vanskeligt" at starte forretning, da det kræver ansættelse af mindst 2 Thaier. Sproget er Thai, og vil nok kræve at jeg kan tale det. Lang flyvetur for dem der skal besøge mig. Min umiddelbare konklusion er at det virker for indviklet at starte med.

2) Filippinerne, jeg hører hele tiden om en masse korruption og noget usikkert land (gå ude om aftenen osv. mange røverier mm.) Men også smuk natur og skønne omgivelser - og billigt. Sproget er engelsk, og umiddelbart muligt at lave firma og få bank-konto, uden at skulle involvere lokal arb.kraft. Ikke at jeg ikke ønsker at skabe arb.pladser, men til en start er jeg kun mig jo. Billigt, meget for pengene... Lang rejse... Hvis jeg kan finde en anden dansk virksomhed at ligge mig op af i starten, kunne det nok være en mulighed.

3) Malta, ligger i eu, kort flyvetur, godt vejr, nok ikke så eksotisk som asien, men måske et godt sted at starte som udenlandsdansker. Setup der tilgodeser at jeg kun er mig. Kunne være et fint sted tror jeg, hvis jeg finder en god kontakt der kan hjælpe mig.

.... :-)

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du på Filippinerne, så er det en ret god ide lige at tage et par måneders ferie hernede og tjekke sagerne ud før du pakker tasken helt.

Folk tænker ikke helt på, at det trods alt Er et tredje-land på alle områder, så mange knækker nakken når de flytter hertil. Tingene foregår oftes i slowmotion og vælger man at bosætte sig "de populære steder" viser det sig oftes, at det faktisk ikke er så billigt at bo her.

Generelt kan man sige, at det eneste billige her, er arbejdskraft og husleje - men ikke hvis du bor på business stederne. Alt andet koster det samme som i Dk og til tider endda mere.

Er dit arbejde at der altid skal være internetforbindelse (som jeg selv er 100% afhængig af som mødebooker - så lige lidt reklame ind her, hvis nogen mangler en i 3-4 timer per dag), så er man nødt til at bo i en lidt større by. Det behøver absolut ikke være i et turist plaget område, hvor der selvfølgelig også sker flere dårlige ting. Det siger lidt sig selv, at røverier osv. selvfølgelig sker i områder, hvor der er noget at røve :-)

Skatten her er 13%.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nesuz:

Mikkel Mikjær Christensen:

Katrinebjensen:
erfaringer med at arbejde fra Malta

Desværre ikke endnu, men jeg har undersøgt rigtigt meget ifbm. at flytte til Malta, i første omgang for en periode, og muligvis længere.

Nogle af de ting som skulle være godt ved Malta er at det officielle sprog er Engelsk, efter kun 5 år som skattebetaler i lander opnår du ret til at eje ejendom til andet end primær bolig, derudover er der et dejligt lavt skattetryk samtidig med at du stadig befinder dig i EU :-)

Hvad er leveomkostningerne ved at bo i Malta; ved du det ??

Har som sagt kke erfaret det selv, men dem jeg har talt med selv siger at fødevarer o.l. koster ca det halve og for det du betaler for en alm. lejlighed herhjemme kan du få en luksuslejlighed for dernede ... men har som sagt ikke selv været dernede endnu :-)

Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Katrine / andre interesserede i Malta.

Jeg er partner i et lille firma med 4 ansatte, og vi sidder på kontor i Sliema, Malta. Dels har vi ledige pladser på vores kontor og dels ved vi alt hvad der er værd at vide om Malta - som land, som ramme om tilværelsen og som land at drive virksomhed fra.

Helt overordnet set kan jeg sige, at jeg personligt er rigtig glad for at bo her (har boet her i to år), og min glæde er faktisk kun vokset med tiden.

Gør tingene nogle gange lidt langsomt? Ja. Er det en lille ø? Ja. Er her (rent faktisk) FOR varmt i juli / august? Ja (ved, man ikke skal klage, men synes den skulle med :-)).

Fordele: Som allerede nævnt, taler folk hernede flydende engelsk, her finder du mange "ligesindede" (sådan nogen som os), priserne er absolut billigere end i dk (omend vi ikke taler Thailand), Ryan Air, og for den sags skyld Norwegian, har åbnet ruter herned, så det er blevet langt billigere og langt mere overkommeligt at komme frem og tilbage; både for os selv, familie og venner (for blot et par år siden skulle man mellemlande i Tyskland, og det var temmelig pebret at rejse mellem dk og Malta). Er man til fest og ballade, er der uendelige muligheder for det, er man til dykning, sejlads, poker eller "blot" en sydhavs ø med alt hvad dette indebærer, ja så er Malta et rigtig oplagt sted.

Alle der er interesseret i yderligere information, er velkommen til at kontakte mig via privat besked eller (helst) email: nicolai@mpo-ltd.com), og så svarer jeg hjertens gerne på alle de spørgsmål der måtte være. Hvorfor? Fordi jeg finder det interessant at kunne hjælpe folk på denne måde, og jeg ser det som en oplagt mulighed for at netværke.

Og derudover har vi som nævnt nogle kontor pladser som vi kunne være interesseret i at leje ud til rette vedkommende :-)

God aften alle, og hold jer endelig ikke tilbage .... 

Nicolai

Texaspoker.dk er hele Danmarks guide til poker. Bliv en del af Danmarks hyggeligste poker fællesskab.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katrinebjensen,

Det er dine præferencer, der er afgørende, og hvis du ingen har, udover varme, klima og skat, så ville jeg nok vælge Malta.

Tidligere overvejede jeg Ungarn, som jeg blev betaget af i 1998, lige før det blev medlem af EU. Estonia blev jeg mindre betaget af i 2001. Meget tidligere overvejede jeg Spanien eller Gilbratar for omkring 25 år siden.

Mit udgangspunkt var oprindeligt, at landet ikke måtte være for langt væk, men i 2000 ramlede jeg ind i en Thai, så det blev Thailand i sidste ende, men det er korrekt, at afstanden, billetprisen og jetlag gør det lidt kompliceret lige at tage en forlænget weekend i Danmark. Ungarn ville have været nemmere.

Nu er jeg gift med en Laot, så fremtiden peger måske på Laos, men det er så endnu længere væk fra Danmark - ikke i fugleflugt, men i flyvetimer. Aktuelt bor jeg dog i Bangkok, hvor lufthavnen er 15 min. væk med tog henne fra hjørnet, og ambassaden 10 min. i taxi.

Så igen, hvis du ikke har særlige præferencer, så ville jeg nok vælge Malta - Spanien er jeg ikke længere så sikker på.

Hilsen, Robert

Fra Kampot Cambodja
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 05:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Katrine.

Hvis du ikke skal tjene dine penge der hvor du bosætter dig, men henter dem "hjemme fra", er det som jeg ser det, vigtigt at du kan blive lovligt i dit nye land, på en nem og billig måde.

Jeg har været i Asien i ca. 21 år, de sidste tre år har jeg boet i Cambodja, hold nu og med at skrige af grin, og giv dette indlæg en chance.

Cambodja har, måske, verdens lempeligste visa og arbejdstilladelsevilkår. Du lander, køber et EI visa for én måned i lufthavnen, eller ved grænsen, og så behøver du ellers ikke at forlade landet igen. 

Når den måned er slut, ja et par dage eller tre inden, kontakter du en agent, som for et lille gebyr klarer en arbejdstilladelse til dig for tre, seks, eller 12 måneder. Hvis du får mindst seks måneder, kan du rejse ud og ind i Cambodja som det passer dig.

Du er kvinde. Det kan være en hård omgang, med mindre der er et godt expat kvindemiljø der hvor du vil opholde dig for en tid. I Phnom Penh er der mange kvinder, som har startet egen virksomhed, som arbejder for bistandsorganisationer, osv osv.

Da jeg flyttede her over fra Indonesien/ Thailand, netop p gr a visa og det generelt lave priniveau, blev jeg spurgt om de havde Internet i Cambodja.

Mit Internet er hurtigere end de providere, som jeg har forsøgt mig med i Thailand og Indonesien.

Du spørger i begyndelsen af dit indlæg om, hvad der er svært, Katrine.

Jeg smilte med dig, da jeg så det. Det sværeste når vi flytter udenlands, er os selv. Der er intet som helt, visa, korruption, osv osv, som bare når de problemer vi selv kan skabe for os selv, til knæene.

Du skriver ikke om dine erfaringer med udlandet i din trådstart. Og der er ingen regler for hvilke typer som klarer sig bedst. Den erfarne kan brække ned på grund af stress, spiritusmisbrug, eller miste alt, fordi han ikke ville lytte til andres velmenende råd. Mens en nyankommen fanger det alt sammen de første tre måneder, går til sit projekt uden fordomme, lytter til alle, og sorterer i bunken, og klarer sig godt.

Ok. Slut for nu. Spændende tråd. Tak. 

 

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)