Hej Amino'er
|
Ja, det kan man godt, men det koster i skat - tror det er 60 pct. dog afhængig af pensionsordningen
Hej Amino'er
|
Erhvervs- og HjemmeTjenesten
www.hjemmetjenesten.dk
Det kan også afhænge af, om det er en privat eller en firmaordning, men ringer han til dem med policenummer, så får han svar direkte |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Man kan ikke bare sige, at "Ja det kan han godt" for det er absolut ikke sikkert han kan. For firmaordninger kan der være klausul på, så ordningen fx kun kan genkøbes, hvis man flytter fra Danmark fra bestandigt og lign. Det er dog efterhånden sjældent at arbejdsgiverne får det indført, men specielt på gamle firmaaftaler kan det forekomme. Firmaaftalen sætter rammerne for de policer der indtegnes i ordningen. Der findes dog mange andre klausuler der begrænser genkøbsmulighederne. På private ordninger - afhængigt af hvilken type opsparing der er tale om - ratepension, kapitalpension, livrente osv. så kan det være, at der skal afleveres helbredsoplysninger for at genkøbe før tid. Er der dækninger på osv. Et pensionsselskab er ikke interesseret i, at udbetale reserven på en livrente hvis kunden har dårligt liv(fejler noget), da det ellers ville et vædemål selskabet ville have vundet på. Det koster som regel 60 % i afgift til staten + et gebyr som selskabet tager på alt fra ca. 1.000-2.000 kr. som er selskabsbestemt. Bedste råd - ring til selskabet og få klar besked. Det er det de får betaling for. |