Hej Jeg er en dansk ”nordmand”, der i Norge i mange år har arbejdet som journalist (jeg taler og skriver norsk bedre end jeg gør dansk da jeg har boet der oppe siden 1971), men har nu flyttet tilbage til Danmark. Her har jeg så fået nogle opdrag hvor jeg skal skrive for norske media og fakturere der efter. Fint nok. I den anledning gik jeg så til anskaffelse af et cvr-nummer, registreret med mit eget navn som firmanavn, lige som jeg havde i Norge i sin tid. Hvilket fungere fint, men så fik jeg en ide til et lille hobbyprojekt for at træne mit danske skriftsprog, og jeg startede en lille netavis for området jeg bor i. Netavisen er ingen stor avis, men den har da læsere, og flere siger det er noget jeg må vurdere at satse videre på. I den anledning talte jeg med en bedriftsrådgiver, som siger jeg bør skifte firmanavn, så netavisen får cvr-nummeret og ikke jeg som person (det er en enkeltmandsvirksomhed). Det vil virke mere seriøst ud ad, ikke mindst med tanke på salg af eventuel reklame og lignende senere. Jeg kan stadig sælge billeder og tekst som tidligere, men fakturere i netavisens navn. Hvilket for mig høres fornuftig nok, men så taler jeg med en anden bedriftsrådgiver, som fortæller mig stik i mod. Jeg bør have cvr-nummeret på mit navn, og sælge tjenestene til netavisen på samme måde som jeg sælger tekst til de norske medier. Hvad gør jeg så? Spørger endnu en bedriftsrådgiver og vælger to ud af tre? Eller hvad synes I? Mvh Dan |
Om at bruge eget navn, eller firmanavn på enkeltmandsvirksomhed?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)