Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juice projekt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg søger samarbejdspartnere til et kommercielt juice-koncept. Efter mit svømmeforsøg fra Jylland til Samsø som mislykkes 5,5 km fra målet på grund af 1 knobs modstrøm, skal jeg prøve noget andet, som ikke er lige så udmattende og ikke giver så mange sår.

Konceptet er “Det nemmeste juice-abonnement”. Første tanker og udkast til strategi.

Vi får brug for::

En Bilogi- og/eller en medicinstuderende, der kan dokumentere min overordnede helbredstilstand og indholdet af den lækre grøntsags/frugtjuice.

En Journaliststuderende og mediestudernede eller lignende til at dokumentere forløbet, tage video etc.

Testpersonen og sponsoren er mig, som skal på juice kur i x-antal dage. Jeg sponserer juicen jeg drikker.

Hvordan tjener vi penge?

Når vi kender udgiften til at producere juicen, kan vi prissætte og stille den til rådighed for andre.

Nedenstående detaljer løses, hvis projektet får tilstrækkeligt opmærksomhed.

Der er en del logistik, der skal gå op i en højere enhed, da planen er, at det skal være så nemt som muligt for kunden. Jeg forestiller mig nogle engangsbeholdere (store plastkopper eller lignende), som folk får leveret (Nemlig.com eller lignende), eller kan afhente på drop points (Føtex, 7Eleven etc.).

Forudsætningen for success er en sund juice, som indeholder tilstrækkelige mængder af mineraler, vitaminer og næring. En af udfordringerne bliver, at finde frugt og grønt af god kvalitet i Danmark på alle årstider. Juicen skal sandsynligvis designes så den følger årstidens danske grøntsager og frugt. Gad vide hvordan en kartoffeljuice smager ;-)

En vigtig forudsætning er også designet af selve juicekuren og hvordan maven reagerer på længere perioder uden fast føde. Jeg tænker på mavens evne til at bearbejde fast føde efter 1-2-3-4-5 uger på juice. Det kan tænkes, at den optimale strategi er 1 uge på juice efterfulgt af 3 uger på almindeligt føde. Spørgsmålet er, om det kommer til at stresse kroppen at skifte mellem juice og fast føde på den måde. Jeg er villig til at afprøve det, men det er fordelagtigt, hvis nogen kender personer, der kan foretage denne type menneskeanalyser.

En bonusundersøgelse er allergifølsomheden i forbindelse med en juicekur. Til dem, der har interesse for allergimedicin er det perfekt, da jeg har alt fra pollenallergi til allergi overfor katte.

Jeg vil gerne høre om lignende koncepter, hvis de allerede eksisterer. Sukker- eller saltbombarderede juicer fra kiosker og supermarkeder betragtes ikke, som et lignende koncept.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)