Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt? (Rykkebrev / returnering af produktet)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino folk :)

Jeg har et problem med en kunde. Han købte en hjemmeside fra nogle af hans venner og hyrede mig til at ændre den og flytte den. Jeg arbejdede 2 måneder og sluttede opgaven.

Kunden var yderst vanskelig, og ringede 30 gange om dagen, råbte i telefonen, agresive verbalt og uforskammet. Jeg færdig med hjemmesiden, og fik ham at skrive en e-mailat han accepterer at betale, og han er tilfreds med mit arbejde.

Nu efter fristen på 30 dage for faktura, nægter han at betale. Jeg sendte en påmindelse, og han svarede ikke.

Jeg sender en rykkebrev i denne uge. Mit spørgsmål er: Er det lovligt at lukke sin hjemmeside indtil han betaler?

Hvornar kaan jeg lukke hjemmesiden? Efter den første rykkebrev, efter rykkebrev nr 2, 3?

Tak :)

MVH,

Rune

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rune

Hvis der står i din betingelser at siden lukkes ved manglende betaling. Kan du lukke den. Ellers mener jeg ikke.

Men jeg ville lukke for adgangen til adm. af web siden og mail osv. Men hvis kunden kontakter jer ville jeg ikke henvise til at der er pga. manglende betaling. Jeg vil oplyse dem at der må være sket en fejl men at i kan se at der er en forfalden regning og i kan fejl rette på dette når den er indbetalt på forfalden regning.

Men du vil nok få en sur kunde og hvis denne har taget en kopi vil han jo nok flytte den til en ny web server. Og det vil bevirke at du har mistet en kunde og du også har mistet alt det arbejde som du har lavet.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:28

Rune89:
og fik ham at skrive en e-mailat han accepterer at betale, og han er tilfreds med mit arbejde.

Hvis han har erkendt, at han skylder dig de penge - men bare ikke betaler - så er det en ganske almindelig inkassosag.
Hvis du ikke har fået indskrevet i jeres aftale/kontrakt, at manglende betaling vil medføre lukning af siden, må du heller ikke gøre det.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:41

Et godt råd herfra er at skippe den slags kunder med det samme de viser sig aggressive og råber og bander af dig. 

Det kan være både din og kundens skyld, det skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men et samarbejde på den måde bringer intet positivt med sig overhovedet.

Jeg vil personligt hellere ikke have sådan en kunde og så bare sige til ham at den tid jeg har brugt indtil nu kan han betragte som gratis, og at jeg ikke ønsker at fortsætte med opgaven pga den meget dårlige kommunikationsform.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:55

Tak for dit svar. Jeg prøvede at annullere aftalen, men han provede at sagsøge mig for at bryde kontrakten...og han har sagt at jeg har skadet hans virksomhed......

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)