Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modelbilleder eller ej?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Inden længe starter vi en webshop med salg af tøj (street og fashion) til mænd og piger, i alderen ca. 15-30 år. Vi vil have rigtig mange produkter i selve webshoppen, så derfor skal vi gøre op med os selv, hvordan produkterne (tøjet) skal præsenteres på siden.

Syntes du at der i en online tøjbutik skal være et billede af en model med tøjet på, eller et billede af tøjet på en gine (dukke). Hvorfor eller hvorfor ikke??

// Jesper Skov

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:25
Menneskene er sådan indrettet, at vi nyder at se på andre mennesker - især smukke mennesker som har en god og venlig udstråling og som tilbyder øjenkontakt. Vi er også sådan indrettet, at jo bedre vi føler os tilpas, des større tendens har vil til at indgå en aftale -f.eks. et køb.
Ovenstående svarer bare ikke entydigt på spørgsmålet. For det koster jo en del at hyre modeller til præsentation af f.eks. 500 varenumre. Jeg ved ikke, om nogen har en formel som beskriver hvor stort et mersalg der ligger i modelpræsentation.
Kunne I have modeller på forsiden og giner på de enkelte produkter?

mvh Hans

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:28
jeg har to gode eksempler på modelbilleder eller ej.

His Basic Wear bruger modeller på alt deres tøj og jeg synes det er nemmere at se pasform, udseende og størrelse på tøjet, når det er på modeller.

Smart Guy bruger ikke modeller, så når jeg handler hos dem, så tør jeg kun købe tøj fra firmaer, som jeg kender størrelsen på eller som jeg har prøvet IRL.

Så jeg synes helt klart at man præsentere varerne bedst ved at bruge rigtige modeller, men det er selvfølgelig også dyrere...

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:35
Mange tak for svarene, Hans jeg tror du har ret. Det er dog en del flere end 500 varenumre, så det er rigtigt nok lidt af et sats.

Men flere, kom gerne !

// Jesper Skov

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:59
Jeg er enig med Hans og Brian: Brug modeller, hvis du overhovedet kan slippe afsted med det.
Det andet virker billigt, trist og ensformigt i forhold til modeller.
Venlig hilsen,
Christian

Fra Lystrup
Tilmeldt 15. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:43
Lyder som et spændende projekt.

Noget jeg virkelig nyder på tøj-shops er når der er taget flere billeder til hver vare (hvilket måske også er jeres plan allerede).

Når man har modellen inde til photo-shoot så kan der med fordel tages billeder af både front og bagside, måske også profil. Og hvis der er små unikke ting ved tøjet kan små close-ups af et bestemt mønster, et logo, en skjult lomme, eller hvad det nu er - være det sidste pift der gør jeres shop den smule federe end andres.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 15:48
Hej Jesper

Ingen model er bedre end en halvgod model... på et halvgodt billede. Gør det godt eller keep it simple!

Hvis du skal sælge kvalitet, eksklusivitet, 'street med kant' eller i det hele taget bare produkter, som ikke købes i Bilka, Tøj & Sko, Føtex - you name 'em - så skal du holde dig langt fra middelgode modelløsninger. Og middelgode set-ups må det alt andet lige blive, med det antal varer du antyder. Gør i stedet meget ud af, at man kan finde den helt rigtige størrelse ved at oplyse mål og pasform.

Husk i øvrigt, at alt hvad der fremvises på sort baggrund/gine/papir - ja, det ser lige 50 procent mere skarpt ud... i hvert fald i mine øjne;-)

Mvh.

René
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:57
Hej Jesper

Jeg er fortaler for begge dele. Og jeg vil mene om det er med eller uden model så skal der rigtig gode billeder til. Mange af de gine billeder jeg har set - får tøjet til at se billigt ud

Hver produktkategori kunne måske præsenteres med model på eller at der er nogle stemningsshots
Jeg kan rigtig godt lide den måde Marstrands præsentere deres tøj, kig på nedenstående link
http://www.marstrands.com/varekatalog.php?grp=40&vare_id=12224

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:11

Hej Jesper

Vi har også stået med problematikken. Da det er børnetøj vi sælger har
det mest handlet om at noget kun er i babystørrelse og derfor ikke gør
sig på en gine :·) Derfor ville det blive blandet - og jeg er varm
fortaler for ensartethed og enkelthed. Vores valg blev derfor at alt
fotograferes liggende på hvid baggrund.

Du kan se det her: http://www.houseofkids.dk/shop/nbsp-nbsp-nbsp-28c1.html

Nu har vi så taget noget af børnetøjet ind som voksentøj. Her har vi valgt at alt til voksne skal præsenteres på en gine.

Du kan se det her: http://www.houseofkids.dk/shop/nbsp-nbsp-nbsp-362c1.html

Da vi også har rigtig mange varer som kommer indenfor 6-8 uger hver
sæson kan jeg ikke helt se hvordan vi skal kunne nå at fotografere alt
på giner - hvis vi valgte det. Når man fotograferer på gine kræver det
at billederne fritlægges efterfølgende (hvis man vil have hvid
baggrund). Når tøjet ligges på en flade kan man »nøjes« med at lysne
baggrunden en tand.

Men det er jo så mest børnetøj. Voksentøjet vil jeg til enhver tid
foretrække at se på en gine - gerne både forfra og bagfra samt evt.
nærbillede. Jeg tror ikke det er muligt at fotografere så meget tøj på
rigtige modeller - i hvert fald ville det tage så lang tid at der
skulle sælges rimelig meget af hver enkelt style før pengene kom hjem
igen :·)

Held og lykke med shoppen!

Mange hilsener Helle
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:16
Noget at det jeg har hørt fra veninder omkring tøjkøb på nettet er netop at det er svært at se hvordan tøjet "falder" på en person. Derfor synes jeg det ville være et stærkt træk at have modeller - i størrelse 38-40 - IKKE 34-36. Altså rigtige mennesker.

Jeg tror, at hvis jeg skulle lave en webshop med tøj, ville det være en for store piger med store modeller, så køberne kunne se, at de ikke kom til at ligne et telt med ben af tøjet - det er rent faktisk et stort problem for store piger der køber tøj.

Jeg elsker at H&M nogle gange har modeller - det er en side du kan stjæle fra med arme og ben hvis du vil lave noget der hitter - den er nem at finde ud af, tiltalende, har ny forside med spændende nyheder tit, og præsenterer tøjet på en yderst lækker måde :)

Held og lykke!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)