Hej Amino'er Jeg har det sidste stykke tid gået med en idé om at skabe en smartphone app, der er en slags handelsportal, hvor en række produkter fra internettet er samlet og gjort let tilgængelige. Jeg er dog kommet i tvivl om, hvorvidt vi faktisk brugere mobilen til at købe produkter. Det åbner naturligvis for en lang række spekulationer omkring, hvorvidt ideen kan blive lønsom. Jeg vil derfor høre, om der er nogen, der har erfaring med danskernes købsadfærd via smartphonen? Bruger vi den til at handle eller er det mest til at kigge og efterfølgende gå hjem og købe via computeren? - Personlige erfaringer kan være ligeså brugbart som længere research på området :-) Jeg fandt denne artikel om emnet: http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-42115335:danskere-shopamok-p%C3%A5-mobilen.html 12% virker umiddelbart som et lavt tal, men grundet den store fremgang kunne der vel være store muligheder indenfor dette forretningsområde? På forhånd tak for svarene :) Best Regards / Med venlig hilsen Jonas |
Lyder som en god ide. Jeg personligt køber ikke via mobilen. Jo det er sket et pr gange, men det var på SHG's hjemme side når man skulle bygge en ny pc. Der ved man jo hvor alt er, så det er ikke så svært.
Men hvis jeg skulle søge efter noget, ville jeg søge på en PC.
Held og lykke med dit projekt.