Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God ide? Udarbejdelse af guide til webshop, som vil eksportere

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en henvendelse for et stykke tid siden fra et større dansk firma, som ville have udarbejdet en guide/rapport til, hvordan de skulle gribe et nyt land an. Det var faktisk en meget spændende og afvekslende måde at arbejde på. Noget som kunne være sjovt at lave lidt af og til...

Det hele mundede ud i en PDF på 21 sider, som beskrev hele forløbet for den pågældende webshop med at komme ind i et specifik område/land.

Nu er mit spørgsmål bare, om dette var en engangsopgave, eller om der kunne være behov for sådan noget? Ik som et fuldtidsarbejde, men mere som en afvekslende opgave 1-2 gange om måneden.

Selve arbejdet med at lave rapporten er ret omfattende, og det kræver den del timers research mm, især hvis det er lidt specielle lande. Og hvis der er et sådan behov, hvordan finder jeg så potentielle kunder, uden at der skal bruges timer og atter timer på dette. Nogen ideer?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med en ebog, som forklarer på både generelt info niveau f.eks. Norge er svær på told området og specifikt problem stilling ud fra en fiktiv case / firma som vil udvide?

Hvis prisen og landet har min interesse ville jeg gerne investere i den ebog også kan du måske skabe en passiv indkomst.
Laver du den på engelsk kan du jo nemt også sælge den på Smashwords / lulu.com / Amazon.

En ebog som ser på både webshoppen med fysiske produkter og digitale produkter i et land ville være spændende at læse.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Lasse Smith:

Hvad med en ebog, som forklarer på både generelt info niveau f.eks. Norge er svær på told området og specifikt problem stilling ud fra en fiktiv case / firma som vil udvide?

Sjovt du er så nummer mange, som foreslår det der...

Problemet med en ebog er bare, at alt for meget bliver generelt, og der vil være mange problemstillinger, som ik kan behandles, fordi de er branche eller lande specificeret. Desuden synes jeg, at det er sjovere at arbejde med en konkret case, da jeg skal tænkes anderledes, og løse problemer, som jeg ik løser til daglig. Deraf variationen Smile

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:11

Hvad så med at arbejde ud fra en bestemt case?

Det vil der ikke være nogen forskel i, udover at du ikke blive timebetalt for en rapport men i stedet arbejder på de cases du finder mest interessant.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:55

Fashion-Seller:
Nu er mit spørgsmål bare, om dette var en engangsopgave, eller om der kunne være behov for sådan noget?

Det kunne der helt sikkert. Indenfor en overskuelig fremtid er vi selv færdige med "grundstenene" på vores shop. Når det er sket, har vi da planer om at afsætte mere mandskab til dette, og gå ind i flere lande. Dog et land ad gangen. Da vi ved at det er meget forskelligt hvordan det skal gribes an fra land til land, både i forhold til rettigheder, lovgivning og måden at håndtere salg på, skal vi da i hvert fald alliere os med nogen der kan rådgive os i de enkelte lande. Og der kunne vi bestemt sagtens bruge sådan en guide, der var udformet med henblik på vores situation.

Markedsføring koster jo lidt tid. Jeg tror jeg ville få lavet et lille site der beskriver hvad man kan forvente af din guide/rapport, hvad den koster, hvilke lande du har speciale i, dine priser osv. Det kan nok gøre på et forholdsvist beskedent antal timer.

Og så tror jeg at jeg ville bruge AdWords til at skaffe besøgende. Det må tods alt være et ret beskedent beløb der ville skulle bruges på det, da jeg ikke tror konkurrencen er specielt stor (uden at have undersøgt det).

Og så er der sikkert andre Aminoer der også gerne vil betale for sådan en service.

Det lyder i hvert fald spændende.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:25

Lasse Smith:

Hvad så med at arbejde ud fra en bestemt case?

Det vil der ikke være nogen forskel i, udover at du ikke blive timebetalt for en rapport men i stedet arbejder på de cases du finder mest interessant.

Problemer er igen, at det hele bliver meget generelt, eller det omhandler en speciel branche. Her var ideen ik, at lave en generelt guide til alle, som ønsker at sælge i andre lande, men at lave en 100% custommade guide til det firma, som bestiller den. En guide der tager udgangspunkt i deres produkter, problemstillinger, muligheder osv. Man kan også kalde det en drejebog, som firmaet kan følge, når de går ind i et nyt land...

Igen det handler ik om at tjene en formue, men mere om at lave noget afvekslende... 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:33

igang:

Det kunne der helt sikkert. Indenfor en overskuelig fremtid er vi selv færdige med "grundstenene" på vores shop. Når det er sket, har vi da planer om at afsætte mere mandskab til dette, og gå ind i flere lande. Dog et land ad gangen. Da vi ved at det er meget forskelligt hvordan det skal gribes an fra land til land, både i forhold til rettigheder, lovgivning og måden at håndtere salg på, skal vi da i hvert fald alliere os med nogen der kan rådgive os i de enkelte lande. Og der kunne vi bestemt sagtens bruge sådan en guide, der var udformet med henblik på vores situation.

Min fornemmelse er også, at der er mange, som kunne have brug for det i større eller mindre grad... Jeg har bare ik tid/lyst til, at sidde og bruge oceaner af tid gratis over PB herinde. Det var okay at hjælpe i starten, men for hylan nogle problemstillinger, nogle kommer med...

igang:

Markedsføring koster jo lidt tid. Jeg tror jeg ville få lavet et lille site der beskriver hvad man kan forvente af din guide/rapport, hvad den koster, hvilke lande du har speciale i, dine priser osv. Det kan nok gøre på et forholdsvist beskedent antal timer.

Og så tror jeg at jeg ville bruge AdWords til at skaffe besøgende. Det må tods alt være et ret beskedent beløb der ville skulle bruges på det, da jeg ikke tror konkurrencen er specielt stor (uden at have undersøgt det).

Og så er der sikkert andre Aminoer der også gerne vil betale for sådan en service.

Ja det var måske en god ide, at få lavet det. Adwords lyder heller ik dumt...

Næste spørgsmål er bare, hvad sådan en guide skal koste. Og om den skal deles op i flere kategorier? For det er næppe alle, som vil købe en fuld rapport, hvis de blot sidder med et problem indenfor et specielt område...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:46

Fashion-Seller:
Min fornemmelse er også, at der er mange, som kunne have brug for det i større eller mindre grad... Jeg har bare ik tid/lyst til, at sidde og bruge oceaner af tid gratis over PB herinde. Det var okay at hjælpe i starten, men for hylan nogle problemstillinger, nogle kommer med...

Det er jo ulempen ved at være eksperten Big Smile

Og alt andet lige, kunne man i øvrigt også forestille sig at din ekspertblog vil være alle tiders udstillingsvindue for sådan en service. Men jeg kan levende forestille mig, at der bliver stille nogle "dybere" spørgsmål.

Fashion-Seller:
Næste spørgsmål er bare, hvad sådan en guide skal koste. Og om den skal deles op i flere kategorier? For det er næppe alle, som vil købe en fuld rapport, hvis de blot sidder med et problem indenfor et specielt område...

Prissætningen er jo altid det helt store spørgsmål. Især når man begiver sig ud på et marked hvor man måske er first-mover, og ikke har andre at læne sig op ad / kigge på.

Vi købte selv en SEO rapport for et stykke tid siden. Der var to at vælge imellem, og vi valgte den billige til at starte med, og når vi har fået klaret de ting der anbefales, og når effekten af dette har vist at det var pengene værd (det har det dog allerede), så køber vi den store. På den måde tror vi at vi får mest ud af vores penge, selvom det er den dyreste løsning. I mellem tiden kan jeg se at der er lavet lidt om på opbygningen, men du kan i hvert fald hente lidt inspiration til en differentieret prissætning her

Men prisen skal jo afgøres af værdien, og den tid du bruger. Det må i hvert fald ikke blive så billigt at du får alt for meget at lave, men heller ikke så dyrt at der slet ikke bliver noget :o) Jeg ved selvfølgelig ikke hvad du har i tankerne med hensyn til pris, men du er velkommen til at slynge den ud (evt. i en PB), så kan jeg i hvert fald fortælle om det er et beløb vi selv ville være villige til at betale, og om jeg mener at det er for billigt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:01

igang:

Fashion-Seller:

Det er jo ulempen ved at være eksperten Big Smile

Og alt andet lige, kunne man i øvrigt også forestille sig at din ekspertblog vil være alle tiders udstillingsvindue for sådan en service. Men jeg kan levende forestille mig, at der bliver stille nogle "dybere" spørgsmål.

Dybere spørgsmål? Nogle gange ville det være lettest, hvis man bare blev ansat i virksomheden... Og som Rosenstand siger her, så forventer mange godt nok meget gratis af en, også selvom det er 2-3 ugers arbejde... LINK
Og reaktionen på en afvisning kan være ret voldsom, hvilket også har holdt mig fra at lave flere standard indlæg, om at gå ind i nye lande. For jeg orker virkelig bare ik, at blive svinet til, fordi jeg ik lige gider bruge 30 timers gratis på ens problem...

igang:

Fashion-Seller:

Prissætningen er jo altid det helt store spørgsmål. Især når man begiver sig ud på et marked hvor man måske er first-mover, og ikke har andre at læne sig op ad / kigge på.

Vi købte selv en SEO rapport for et stykke tid siden. Der var to at vælge imellem, og vi valgte den billige til at starte med, og når vi har fået klaret de ting der anbefales, og når effekten af dette har vist at det var pengene værd (det har det dog allerede), så køber vi den store. På den måde tror vi at vi får mest ud af vores penge, selvom det er den dyreste løsning. I mellem tiden kan jeg se at der er lavet lidt om på opbygningen, men du kan i hvert fald hente lidt inspiration til en differentieret prissætning her

Men prisen skal jo afgøres af værdien, og den tid du bruger. Det må i hvert fald ikke blive så billigt at du får alt for meget at lave, men heller ikke så dyrt at der slet ikke bliver noget :o) Jeg ved selvfølgelig ikke hvad du har i tankerne med hensyn til pris, men du er velkommen til at slynge den ud (evt. i en PB), så kan jeg i hvert fald fortælle om det er et beløb vi selv ville være villige til at betale, og om jeg mener at det er for billigt.

Jeg havde faktisk samme struktur i tankerne. Den første kunde sendte bare en mail + et tilbud, og deres pris var absolut okay... 
Min ide var mere evt kalde dem BASIC, SEMI og PROF. Prisideer sender jeg lige pr PB, så kan du altid sige, hvordan du synes det lyder...   

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:22

Der er kommet en del gode in put pr PB... Jeg håber lidt, at der var flere, som havde et in put. Det kan enten postes i tråden eller sendes pr PB...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)