Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com eller .dk domæne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 00:00
Dato: 17-06-2007 23:38:21
Forfatter:Dimsedut
Hvilket domæne vil være bedst at begynde at optimere på.

Det er fiktive domæner, men ordet er 2-delt og jeg havde ikke mulighed for at købe det danske ( www.myndighedsprojekt.dk )

Jimmy

Personligt tror jeg at Du vil miste mange kunder ved dit .dk domæne, da de vil tro at det skrives uden bindestreg (også selvom Du har skrevet/sagt det til dem).

Ulempen ved .com er, at Danskere gerne vil se et .dk domæne, og Du derved også kan miste folk på dén konto.

Har Du overvejet at finde et domænenavn hvor Du kan få både .dk samt .com, med og uden bindestreg?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 00:08
Internationalt.com

Dansk.dk

Tysk.dk

Europa.eu

Hvilken målgruppe går du efter? vælg derefter

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 07:53
Hej Jimmy.

Du skriver: "og jeg havde ikke mulighed for at købe det danske "

Derfor går jeg i min besvarelse ud fra, at du ønsker en ren dansksproget site, der udselukkende er rettet imod danskere.

Hvis valget kun står mellem de 2 domænenavne (og det gør det åbentbart, da du har researchet alle muligheder grundigt?), så ville jeg klart gå efter .dk - også selv om den ikke er helt "mund-ret".

Det drejer sig om "trust" - jeg bruger meget tid på at overveje, om jeg skal åbne en dansksproget email fra et .com domæne, da det er det seneste påfund fra spammere mm. at skrive på dansk.

Så i min verden blinker de røde lamper hver gang jeg modtager en dansksproget email fra et .com domæne.

Forbrugerombudsmanden har med sin antispam politik fået ryddet godt op i danske domæner, der spammer så derfor er et .dk domæne den mest sikre vej at gå - alt andet lige.

Venlig hilsen, Christian

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 08:13
Hej

Dimitri og Jens: Jeg er helt enig i jeres betragtninger og det er derfor jeg står i denne situation :D

Christian: Den service jeg skal tilbyde omhandler nybyg og tilbygninger, ud fra det har jeg ikke det store behov for efterfølgende at "jagte" folk med emails, så netop det er ikke umiddelbart en faktor. Fokus er danske kunder der skal finde mig via Google. Så hvilket domæne er nemmest at få i toppen, hvis vi siger der er ligemange der søger på hvert. Domænerne er

(Nu er de købt :D)

Jeg er nogenlunde bevidst om at fx energiberegning.com er ligeså meget værd som hovsasnuske.dk hvis folk søger efter energi beregning.

Jimmy

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:39
Find et andet domæne. Du skal ihvertfald ikke vælge .dk domænet. Det vil meget snart blive muligt for den der har det andet domæne at få lukket dit .dk domæne pga. typo-squatting.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:55
Hej Jesper.

Mon ikke lige der skal et antal retssager til, der skal tabes inden det går så galt?
Lige nu er der jo ikke meget at komme efter, da www.energiberegning.dk blot redirecter til en anden hjemmeside.
Og der er jo ikke tale om noget registreret varemærke.

Så der er jo ikke meget at komme efter.
Men det er da interessant, det du skriver.
Har du noget mere om det?
Venlig hilsen, Christian

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 14:26
Du kan efter min vurdering ikke tabe domænenavnet energi-beregning.dk til indehaveren af energiberegning.dk - af den grund at der er tale om almindligt anvendt ord og ikke et brand.

Køber du derimod domænet jubii.ws (eller lignende) og begynder at lave en dansksproget internet protal derpå, har du formentligt et problem og vil nemt kunne miste domænet ved en retssag (hvis de kan finde dig).

For at svare på det oprindelige spørgsmål ville jeg vælge et helt andet .dk domæne - forudsat at det er danskere du henvender dig til naturligvis. Mange vil indtaste adressen uden bindestreg og disse vil du miste til energiiberegning.dk

Forudsætningen for mit svar er, at du har tænkt dig at lave et ''seriøst'' site - hermed mener jeg at det kan tænkes at du en gang på et tidspunkt vil reklamere for det i trykte medier mv. Har du derimod udelukkende tænkt dig at få trafik fra søgemaskinerne ville jeg derimod bare tage dk domænet med bindestregen 

Jeg har selv en .com domæne med bindestreg - jeg har fået en takkemail fra ham der har .com domænet uden bindestreg, det siger vist alt :-)

Han vil gerne sælge mig domænet uden bindestreg - men forlange 1 million US dollar for det - DOOH :-(

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 10:43
Jeg tvivler nu stærkt på at builddesk (som har energiberegning.dk) vil jagte mig og kræve retten til energi-beregning.

Men for at vende tilbage til spørgsmålet. I SEO sammenhæng. Hvilket domænenavn er nemmest at få op på google.

Der må da være en forskel, eller ej?

Jimmy

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 10:59
Google anbefaler selv at man anvender et .dk 
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)