Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import til DK videresalg til Sverige

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

Moms følger varer dvs. sige hvis du sælger i DK skal din kunde betale moms uanset om det er privat el. virksomhed.

Er din kunde en virksomhed, kan de senere få momsen refunderet, men det har ikke noget med dig at gøre, du skal altid opkræve moms i dk.

Afgift, hvis der er tale om en afgift der er på indførelse til EU skal den kun betales en gang, det sige ikke både dk og sverige.

Desuden er det din svenske kundes ansvar at sørge for at de betaler de rigtige afgifter i sverige.. ikke dit! Og vil iøvrigt kun være aktuelt hvis de i sverige har en særlig afgift på det pågældende produkt.

Hvis varer er fra Kina = 3.land er det momsfrit - det vil sige at du bare skal kunne dokumentere at det kommer fra tredie land!

Men hensyn til præcis hvilken afgift du skal betale så er det nok bedst få hjælp af din forwarder.. de ved sådan noget! 

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har tidligere importeret 4-hjulede ATV køretøjer hjem fra Kina, hvilket gik udemærket. Det er dog 3 år siden og jeg har lykkeligt glemt forretningsgangen.

Problem:

Jeg vil importere store ATV''er fra Kina, disse skal videresælges til skovbrug i Sverige.

Jeg menes at kunne huske, at jeg sidst betalt toldsats for import af motorcykler (6 %). Jeg modtog så et eller andet certificat fra Kina, som speditøren skulle se, så jeg slap med 3 %... hvad var det for et certifikat?  Denne gang vil jeg fosøge at få dem hjem under tariffen for traktorer, da den er toldfri.

Hvordan skal jeg håndtere importmomsen? Hvis jeg sælger til private, skal jeg vil opkræve dansk moms. Hvis det er til firmaer, hvad så?

Fri handelsaftale indenfor EU.. Jeg skal jo betale import afgift når det indføres til DK, skal der så betales igen til Sverige, når varen indføres der?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)