Hejsa |
Hvis du benytter søgeord som "india tour" som bred.... skulle der stå:)
Hejsa |
Leger med affiliate på Tilhusoghave.dk.
Hvis du benytter søgeord som "india tour" som bred.... skulle der stå:) |
Leger med affiliate på Tilhusoghave.dk.
Hej Jonas Du har fat i det rigtige med din Adwords, så jeg vil umiddelbart anbefale dig at være mere rolig omkring din situation. Det er relativt normalt, at en konto bliver flagget med lavt kvalitetsresultat på nogle søgeord, så snart den bliver skudt i gang. I dit tilfælde har det ikke noget med din annoncer, eller landingpage at gøre, men mere dine søgeord. Der er som sådan ikke noget galt med udvalget af dine søgeord, det er historikken på ordene, der er udfordringen her. Uden at vide om din gns. position, så kan det også have noget at gøre med din CPC. Adwords Quality Score er ikke kun beregnet på sammenhæng mellem søgeord, annoncetekst og landingpage, men også søgeordets historiske performance. Det gælder både din konto og andres konti. Så hvis ordet india tour har et historisk lavt kvalitetsresultat på dine konkurrenters konti, så vil du også få det med det samme. Det er meget typisk på ord, som er meget konkurrencepræget. Det gælder ord fra india tour, hus, sex, penge, konsulent osv. Det er ikke unormalt. Nu kan 10 kr. godt lyde højt som maks. CPC, men hvis din gns.pos. er lav, så vil du helt klart blive ramt på kvalitetsresultatet. Efter en lille hurtig søgning på det ord, så kan jeg se, at der er rigtig mange annoncører på det ord, og jeg kunne umiddelbart ikke lige finde din annonce på forsiden. Hvis et ord ikke er budt højt nok på, for at lande på forsiden, så vil du også opleve et lavt kvalitetsresultat. CPC har en direkte påvirkning på dit kvalitetsresultat! De fleste er så heller ikke klar over det her, men dit dagsbudget kan også påvirke dit kvalitetsresultat. Hvis du makser dit dagsbudget hurtigt i løbet af dagen og det er kontinuert, så vil du faktisk opleve at få et lavere kvalitetsresultat. Sidst men ikke mindst, så lyder det også til, at du skal have bearbejdet din CTR, hvilket også er en direkte påvirkning på kvalitetsresultat. Løsning? Min anbefaling er, at du løbende forsøger med nye annoncetekster, så du får banket din CTR højere op, du skal helst på min. 2 % Det lyder til, at din CPC og dagsbudget er sat for lavt, så det skal øges. Hvis du ikke er født med Bill Gates guldske i rumpen, så har du nok heller ikke råd til at sætte uendeligt højt dagsbudget, så måske skal du justere på din opsætning. Du har lige opremset 12 søgeord og hvis hvert ord får 1 klik pr. dag med CPC på 10 kr. => 120 kr. i dagsbudget. Men hvad gør 1 klik pr. dag i forskel? Nok ingen mirakler. Hvis du så får 10 klik pr. dag => 1200 kr. i dagsbudget - begynder det at gøre lidt ondt? :-) Min anbefaling er, at du trimmer i dine søgeord og holder dig til et par af de allervigtigste ord, f.eks. dem som konverterer bedst. Sæt klikprisen op, så du opnår top3 placeringer på netop de ord og sæt dagsbudgettet op i cirka 10-14 dage. Det vil uden tvivl hæve dit kvalitetsresultat. Dagens guldkorn er taget fra min Adwords bog Held og lykke med det :-) |