Mit firma har udviklet sig i rivende hast og jeg har hidtil ikke haft tid til selv at stå for søgemaskineoptimering (videreudvikling af min hjemmeside, kniber det også med tid til) så er der nogen her der har tid og lyst til at lære mig noget om det (evt gøre det for mig)
Det billigste du kan gøre er, at tage en tur rundt på de forskellige SEO eksperters hjemmesider og læse en masse af det der står her.
Hvis du ikke orker at stykke et verdensbillede sammen, stump for stump, så kan du skyde genvej og købe Søgeoptimeringsrapporten. Der er fuld returret + 50 kr.oven i hatten, hvis du ikke er tilfreds med rapporten.
Hvis du vil have nogen til at gøre arbejdet for dig, så er der rigtig mange dygtige folk herinde på Amino du kan tage fat i.
Hvis du mangler et sted at starte i hele den store jungle af SEO, så synes jeg du skal starte med at optimere alle dine META koder.. lær hvad du kan om dem, og forstå meningen med dem, så er du det første skridt på vej...
Men bare husk, META koder er ikke helligånden i forbindelse med SEO, men det var ligesom det grundlæggende førhen, og jeg tror stadig på, at det har god betydning...
Men for at kunne forstå META koder helt godt, så undersøg lige hvad keywords (søgeord), for det er helt essensielt at vide hvad dine kunder søger på... og søgeordene skal i dine META koder... så helligånden er måske søgeord i forbindelse med SEO ;-)
Hej Brian Selv om du skriver det i en god mening, så er jeg MEGET uenig med dig på dette punkt. Der er META Keywwords, (som jeg netop beskriver i det kapitel af Søgeoptimeringsrapporten, man kan downloade gratis) og der er META Description, som HAR en betydning. Det er netop denne type af råd, som florerer i stort omfang på Internettet, som jeg med rapporten vil ramme en pæl igennem og så i stedet hjælpe folk til at gøre de rigtige ting. Ellers er der en overhængende risiko for at man spilder tiden eller, i værste fald, gør skade på sit eget website. Venlig hilsen, Christian
nu mente jeg hverken meta description eller meta keywords, men mere hele delen omkring meta, som jeg synes hun skulle få en forståelse for...
For ja, META description har en del af sige, men så går vi jo i detaljer, og der synes jeg hun selv skulle undersøge sagen og blive oplyst...
For du ved jo godt, at giver man tiggeren en fisk hver gang han kommer på besøg, så kommer han igen og igen, men giver man tiggeren en fiskestang, så har du givet ham mad for resten af livet ;-) !
Jeg kender ingen andre meta tags, som har en direkte indflydelse på din søgemaskineoptimering - positiv eller negativ - så derfor vil jeg da blive glad for at kunne lære noget nyt.
Hvilket meta tag, ud over de to nævnte, er det, der skulle have en gavnlig indflydelse på søgemaskineoptimeringen?
øh.. det er nok bare mig der forklarer tingene på en forkert måde... skal skynde mig at sige, at jeg ikke er SEO ekspert... har kun arbejdet med det de sidste par måneder...
Hvad jeg mente var, at hun skulle få styr på, hvad meta koder var, da jeg kunne se på hendes hjemmeside, at hun ikke engang havde lavet en meta description... de jeg faktorer jeg selv bruger når jeg kalder det "søgemaskine optimering" eller når man bare ønsker at gøre søgemaskinerne glade er title, description og keyword.. og så andre ting nede i teksten, links og billede-tags... jeg har ingen hokus pokus tricks ;-)
Man kan jo også bestemme om en side må indekseres, om links må følges og om siden må caches eller ej:
< META NAME="robots" CONTENT="index,follow" >
eller:
< META NAME="robots" CONTENT="noindex,nofollow" > < META NAME="robots" CONTENT="noarchive" >
SEO mæssigt kan man bruge det til præcist at styre, hvad der skal indekseres, og hvad der ikke skal indekseres, så man fx helt kan undgå at noget indhold figurerer på 2 eller flere forskellige URL''er, for det vil jo betyde, at man får indhold om i Google Supplemental Index, og det bør man altså undgå!
Har Du et link på DMOZ.org (ODP), så kan Du undgå at søgemaskinerne bruger DMOZ.org beskrivelsen i søgemaskinernes søgeresultater
< META NAME="robots" CONTENT="noodp" >
Så SEO mæssigt er < META > data mere end blot keywords or description ;-)