|
Kan overhovedet ikke se fornuften i at benytte sig af "hemmeligt nummer", "nummer ukendt" osv. når man ringer op til diverse folk - det irritere mig grænseløst når jeg har været optaget og kan se ubesvarede opkald på mobilen - fra hemmelige numre - og der så slet heller ikke ligger en besked på telefonsvareren. Jeg besvarer konsekvent ikke opkald fra "hemmelige numre" - fordi det er tit er nogen der vil sælge et eller andet - min "protest" rammer derfor også de der - og jeg fatter det ikke - vælger at ringe fra hemmeligt nummer - og som ikke nødvendigvis ringer for at sælge noget. Samtidig irritere det mig grænseløst at mange ikke lige ligger en besked og fortæller HVORFOR de ringede, såfremt jeg ikke lige har været i stand til at besvare kaldet... omvendt glæder mig når de der ikke lige ligger en besked, sender en SMS lige efter hvor der eks. kan stå: "Ring mig lige op, det drejer sig om...". Det er god stil! På min svarer opfordrer jeg alle til at lægge en besked ELLER sende en sms - så ved man hvad det drejer sig om - og er forberedt eller har måske indhentet den information eller hvad det måtte være - inden man følger op på kaldet - det sparer tid. Så... jeg fatter nada af logikken i at ringe fra hemmeligt nummer - endnu mindre fatter jeg af at folk ikke enten lægger en besked (eller sms) og fortæller HVORFOR de ringer! Nogen gange kan der så ligge en besked med noget så tamt som "Hej Lasse, ring mig lige op!" --- Ja, fint nok - men HVORFOR? MVH |
...at ringe fra hemmelige numre
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
|
|
Dato: 16-06-2007 12:32:56 Forfatter: David Mc Nally Når kunder ringer til eBrev, og jeg lige er optaget, ringer jeg tilbage fra hemmeligt nummer. Vi har et 70-nummer tilknyttet firmaet, og det er det eneste nummer vores kunder skal kende - de skal ikke have mit private mobilnummer, eller kontorets direkte nummer, bare fordi jeg ringer derfra. På det punkt er jeg for skjult nummer. :) Det kan jeg for så vidt godt følge dig i... men det nummer som de OPRINDELIGT har ringet til kan da blot stå som det nummer du ringer fra... eller? MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Jeg er ret sikker på det ikke er muligt at ændre det nummer man ringer fra - ellers skal jeg klart til at ringe fra 112 noget oftere. ;) |
|
Det samme gør sig gældende hvis nogle ringer til dig og ikke ligger en besked, så var det nok bare ikke vigtigt nok til du skulle ringe tilbage, måske de bare ville sige hej. Jeg kan slet ikke se problemet i det, udover at ens nysgerighed kan være et irritationsmoment fordi man ikke ved hvem og hvorfor de ringede. |
|
Det er min opfattelse, at hvis folk vil mig noget, så vil de sandsynligvis i starten af samtalen præsentere sig. Så hvorfor undlade at præsentere sig gennem at vise sit nummer? Det virker lusket på mig. Jeg har dyb respekt for udeladt nummer og hemmelig adresse, etc., som bruges når nogen bliver horassed og gerne vil forsøge at undgå at blive fundet. Men disse selvsamme personer ringer vel ikke selv op til de folk, de gerne vil skjule sig fra - hvorfor argumentet for hemmeligt nummer er væk. I USA har de noget call screening, hvor den, der kalder op skal identificere sig overfor en maskine, og derefter kan vedkommende, som er blevet ringet op tage stilling til om de vil svare telefonen. Genialt! Jeg har dog også forståelse for de folk, der er gemt bag en teknisk forhindring, som gør at man får hemmeligt nummer. Jeg vil dog mene at teleselskaberne bør få fikset det problem ret hurtigt. Og det er ikke svært: Når du ringer op fra dit "privatnummer", som er tilknyttet et 70-nummer, så skal den blot vise 70-nummeret. Den skal først lave en tjek om de to numre er knyttet sammen for at undgå spoofing. I firmaet har jeg ikke helt samme valg at fravælge opkald, selvom de er fra hemmelige numre. Desværre. Vh Peter EDIT: Martin-> Kan du nævne nogle gyldige grunde til at have hemmeligt nummer, udover den tekniske begrænsning for eks. 70-numre og omstillingsborde? |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Vores 70-nummer er tilknyttet vores søde callcenter-pigers telefonnummer. ;) Men bortset fra det er jeg enig, det kan ikke være voldsomt svært at lave et setup, der giver mulighed for at angive alternativt nummer, der vises når en eller anden given *-kode indtastes før nummeret man ringer til. |
|
|
Ahhh, det var nu flot hvis alle sælgere lige vælger at ringe til jer mellem 11 og 12, det har jeg godt nok aldrig bemærket :-) Hvis det nu er tilfældet, er det da også en dejlig kort arbejdsdag for telefonsælgere. |
// Jesper Skov
|
Ja, spørg mig ikke hvorfor...måske er Skagen på to-do listen mellem 11 og 12? Jeg ved det ikke, men den er sikker hver gang - tager vi telefonen, så bliver det i den anden ende sagt noget i stil med: "Taler jeg med den IT ansvarlige i virksomheden?" eller "Davs, bruger jeres firma printer?" ![]() |
Bliv gratis medlem