Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket Webshop system skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kbh S
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer...

Jeg sidder og skal igang med et webshop projekt, og vil derfor høre hvad i kan anbefale..

Systemet skal understøtte Dankort/Visa betaling, dvs at kunne ha en dansk betalingsgateway tilknyttet mm. 

Jeg skal selv kunne uploade/oprette varer selvfølgelig, og ja - dankort betaling, forsendelsesgebyr, evt kunne give mængderabatter...

Jeg er ikke ude efter et kæmpe stort shop system som koster flere tusinde kroner i licens penge mm... Det skal være nemt at kunne implementere sit eget webdesign i, dvs, være nemt at lave templates til mm...

Hvad kan i anbefale? Jeg har tænkt på sådan noget som Shopify, OSCommerce, Magento mm, men kender desværre ikke så meget til disse systemer, og om de er nemme at udvikle til, så kan nemt kan implementere eget design...

Hvad kan i anbefale?

Mvh Nicky Christensen
http://www.i-creative.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du lavet dit eget design til din Webshop?

Magento og Prestashop er altid 2 sten sikre vindere og de vel nok mest udbredte CMS til webshops i DK.

Nemme at arbejde i selv, især Prestashop som er knap så avanceret som Magento hvis du selv vil rode med dette?

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jesper også siger, så bør du ihvertfald tage et kig på de to løsninger, Magento og Prestashop. Jeg har endnu ikke fået kigget på prestashop, men skal jeg snart have gjort da jeg hører meget godt om det. 

Jeg har lavet en shop i Magento tidligere, men synes godt nok det var lidt tungt at danse med i starten. Det er lidt uoverskueligt, da man kan ALT mere eller mindre, men ikke alt er helt så brugervenligt. Der mener jeg at Prestashop skulle være bedre. 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale dig at vælge et af de gratis CMS systemer som f.eks

Prestashop, Magento, Zencart,Oscommerce, Joomla.

Ja og du kan endda også bruge wordpress med ecommerce plugin alt efter hvor omfattende og funktionsdygtig din webløsning skal være.

Så der er rigtig mange muligheder og CMS systemerne er helt gratis. Dog kan det være en fordel at få en sagkyndig til at opsætte og installere det for dig hvis ikke selv du har det fornøden kendskab. Der er masser at hjælp at hente her på amino. Jeg har endda fået opsat og installeret en magento shop helt gratis så det er også en mulighed.

Ellers søg/spørg her på amino og evt prøv at kigge på youtube på nogle videoer så du kan danne dig et indtryk at hvordan din kommende butiksløsning ser ud i dens bagend (bagkontor) for det er der du skal bruge meget af din tid som shopejer.

Generelt er der fordele og ulemper ved hvert CMS system og der er mange delte meninger om dem her på amino. Jeg har selv prøvet de fleste og mit valg er klart Prestashop, det har en nem tilgang og ligetil at arbejde med i dagligdagen. Samtidig med er det utroligt seo venligt for søgemaskinerne.

Men ellers skal du have held og lykke med det og har du yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at spørge mig, det er altid gratis Smile

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicky Christensen:
Hvad kan i anbefale? Jeg har tænkt på sådan noget som Shopify,

Lige en ting mere.  Shopify kan jeg ikke anbefale da det er utrolig dyrt, du skal huske at for hver kunde du får får tager shopify et gebye (mener der er mellem 2-3 % for det totale beløb)  Det er meget hvis også du skal betale %èr til kreditkortbetaling som f.eks dankort/visa og mastrcard.

Drop shopify selv om det er meget let og ligetil og brugervenligt system. Men syntes også det har mange begrænsninger.

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Kbh S
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet eget design, og arbejder selv som Frontend udvikler til dagligt, så jeg står også selv for implementeringen - Det er bare mere hvad der er nemmest at gå til, fra en udviklers synspunkt, såsom fx at implementere eget design i systemet...

Som sagt, så skal systemet understøtte dansk betalingsgateway, enten quickpay eller noget andet... Derudover, så skal det være muligt at kunne give mængderabatter, varianter, samt skal der være alt med indregning af fx forsendelsesgebyr og det...

Så alt alt leder jeg efter et system der er nemt at gå til, som understøtter disse ting... ? 

Mvh Nicky Christensen
http://www.i-creative.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Prestashop eller magento.  Det kan det du nævner.

mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra København
Tilmeldt 14. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Støtter også om Prestashop. Meget brugervenligt og det kræver ikke den store indsigt i webprogrammering at kunne rode rundt med det.

Held og lykke!

Med venlig hilsen

Jens

www.bagspace.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Prestashop spiller bare :-) !

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes at Prestashop er utrolig brugervenlig :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)