Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3F Vil Stoppe Trykkeri Af Avis pga. Restaurant Vejlegården

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Øhhh og hvis du har en kontrakt der løber i x antal mdr. ?

Det har jeg vel heller ikke, hvis de ikke vil levere den aftalte vare?

Og lur mig om ikke der ligge et trykkeri i Flensburg eller omegn, der gerne vil overtage denne opgave. Der har 3F i hvert fald ikke noget at skulle have sagt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

igang:
Det har jeg vel heller ikke, hvis de ikke vil levere den aftalte vare?

Du har ikke rigtig sat dig ind i hvad problematikken er, vel?

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Du har ikke rigtig sat dig ind i hvad problematikken er, vel?

Jo:

Avis og trykkeri har en aftale

Trykkeri (under 3F) vil ikke levere det aftalte, hvis avis har kunde X, som trykkeri gennem 3F er i (sympati)konflikt med.

Avis accepterer, og smider kunde X på porten.

Længere er den jo ikke.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne folk ikke gå sammen og oprette en FB gruppe hvori man anbefales at boycutte 3F, eventuelt hjælpe dem med skift af forbund.

Få lavet boycut af det trykkeri osv. osv. osv.

Måske i sidste ende oprette en indsamling til Vejlegården (Jeg skulle personligt være den første til at spæde i kassen).

Http://gozmo.dk - kostumer & kostume tilbehør

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

P Lunding:

Kunne folk ikke gå sammen og oprette en FB gruppe hvori man anbefales at boycutte 3F, eventuelt hjælpe dem med skift af forbund.

Få lavet boycut af det trykkeri osv. osv. osv.

Måske i sidste ende oprette en indsamling til Vejlegården (Jeg skulle personligt være den første til at spæde i kassen).

Der er allerede en støtteside for Vejlegården.

Hvorfor ville du starte en indsamlig? Jeg tror ikke det er penge der gør en forskel her. Det er "retten til at blokere en virksomhed" som skal fjernes.

(og en vis Per Clausen der skal have tungen klippet af....) Zip it!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

P Lunding:
Få lavet boycut af det trykkeri osv. osv. osv.

Jeg er i fuld gang med at se hvilke leverandører vi har, der har overenskomst med 3F. De vil blive erstattet, i det omfang det er muligt. Post Danmark kan vi desværre ikke undvære, men ellers er der dømt oprydning :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle de der bruger avisen til annoncer skulle sige til avisen at de ikke ville annoncer i den så længere restauranten ikke må

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lederen fra Folkebladet (kopieret fra gruppen på Facebook)
Han er fanget i midten af en ikke helt nem situation. 

Dagens leder: KOMMENTAR

af MOGENS G. MADSEN REDAKTØR greg@vejleamtsfolkeblad.dk

Beslutningen om, at avisen har måttet opgive at bringe annoncer fra restaurant Vejlegården, har skabt en sådan læserreaktion, at det er nødvendigt igen at rør...e lidt rundt i den gryderet, der hedder konflikten mellem fagforeningen 3F og Vejlegården.
Undertegnende har - siden avisen kom på gaden - haft et overvældende antal henvendelser fra læsere og kilder.

Vrede læsere
Alle har udtrykt dels vrede, og dels oprørthed over, at avisen ikke længere kan bringe annoncer fra Vejlegården.
Og det har ikke været det danske sprogs milde gloser, der har været taget i anvendelse.
- Hvad fa n er det for en diktaturstat, vi lever i, hvor den slags kan finde sted, var blandt de mildere udsagn i et af telefonopkaldene.
Og helt ærligt - så kan jeg sådan set godt forstå vreden.
For det er da absurd, at en konflikt, som vi som medie, ikke har det ringeste at gøre med, kan betyde, at det er 3F, der får afgørende indflydelse på hvilke annoncer, der må komme i avisen og hvilke, der ikke må.
Rent ud sagt -hvad bilder de sig ind! Det er grundlæggende i strid med alt, hvad jeg har lært om det at drive avis, og gøre det ud fra principper om, at ingen udefra skal kunne redigere avisen.
Mange har i telefonopkald og i mails givet udtryk for, at vi er i gang med et " knæfald" for 3F, at vi " bukker under" for 3Fs metoder.
Jeg vil derfor endnu engang gøre det klart, at den eneste grund til, at vi har måttet droppe annoncerne fra Vejlegården, er at det ellers ville betyde, at avisen ikke ville blive trykt. Der er tale om en lovligt varslet konflikt, hvor man nu har valgt, at konflikten også skal omfatte trykkerier.
Så enkelt er det. Vi er taget som gidsel i en konflikt, som vi intet har at gøre med.
Det er en fortvivlende situation, det er jeg ikke et sekund uenig med læserne i.
Men det hjælper jo ikke Vejlegården en tøddel at have en annonce i en avis, der ikke kommer ud til læserne.
Så kunne vi selvfølgelig vælge at sige, at et princip er et princip, og vi kunne holde fanen højt og hver dag forsøge at få en avis på gaden med en annonce fra Vejlegården.
Det har da klart været en overvejelse, da der er tale om meget vigtige principper. Men i sidste ende ville det jo kunne true avisen eksistens, da en avis, der ikke udkommer, ikke har meget fremtid i sig. Og den skalp synes vi ikke, at 3F skal have.
Drop dog konflikten Vi ville uundgåeligt genere de øvrige annoncører og læserne, der måtte undvære de daglige nyheder.
Der skal ikke herske tvivl om, at vi som avis mener, at denne konflikt i bund og grund er forkert. De ansatte på Vejlegården arbejder allerede under en overenskomst, nemlig Krifas, og er godt tilfredse med de løn og arbejdsvilkår, der er gældende.
Der er jo ikke tale om en arbejdsplads, hvor tingene ikke er reguleret.
Et moderne arbejdsmarked skal og bør have plads til flere aktører. 3F har ikke arvet hverken magten eller æren i al evighed - og da slet ikke i denne sag, hvor der snarere er tale om misbrug af såvel magt som ære.
Drop nu konflikten. Den gavner ingen.
Det er en ærlig sag at kæmpe for at få medlemmer.
Men gør det med fair midler og med argumenter, der kan overbevise, og ikke med simpel magt og gammeldags beton-vælde.
Vi har passeret et årtusindeskifte - hvis det skulle være gået 3Fs næse forbi!.
Og det hjælper jo ikke Vejlegården en tøddel at have en annonce i en avis, der ikke kommer ud til læserne.

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad bare 3F nedlægge sig selv, da medlemmerne flygter fra den røde blok.

Jo mere det hele syntes uretfærdigt med blokader, vil deres egne medlemmer søge over i de alternative fagforeninger og i længden må pamperne indse, at der ikke er flere medlemspenge til dyre ejendomme og pensionsordninger der koster medlemmerne penge.

Ja, boykot 3F alle steder hvor vi som arbejdsgivere kan bestemme lidt, men 3F accepterer ikke alternative fagforeninger, for de mener at de, er de eneste der kan lave overenskomster.

mvh

 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 4 ud af 5 (41 indlæg)