Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af script til at holde øje med placering af domæner på søgninger på google.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har i forbindelse med et privat projekt, haft brug for at overvåge effekten af mine SEO tiltag på et site.

Derfor har jeg lavet et lille script, der automatisk holder øje med hvor på Googlesøgninger mit domæne befinder sig, i forhold til de søgetermer jeg vil findes på.

Efter jeg lavede scriptet, tænkte jeg at andre måske kunne få brug for det, og derfor har jeg strikket en lille hjemmeside sammen, hvor man kan oprette sig som bruger og skrive et eller flere domæner ind, og de søgninger, der skal overvåges.

Så kan man hver dag se hvilken placering ens domæne har på diverse Google søgninger.

Jeg alene, har testet det indtil videre, og derfor vil jeg høre om der er nogen, der kunne tænke sig at teste systemet, og komme med lidt feedback i forhold til fejl, eller om noget kan laves bedre.

Send en PM til mig, så jeg kan sende linket til siden, hvor i kan oprette jer.

Jeg vil ikke give adgang til alt for mange lige nu, for hvis der er fejl, så vil jeg foretrække, at der ikke er alt for mange, der reporterer de samme fejl tilbage til mig på én gang :D

Det er også vigtigt at pointere, at det kun er google.dk, der overvåges lige nu. Hvis folk kan bruge scriptet, vil jeg på et senere tidspunkt forsøge at udvide overvågningen til google.com og evt. andre lande.

Hilsen

Thomas

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:08

Hej Thoma

Jeg arbejder dagligt med SEO du må gerne sende mig en pb til afprøvning. Affinder den sig med personligheds søgninger?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:14

Jeg har selv bygget en rank checker der bruger Google Custom Search Api. Det virker fint, men er begrænset til 100 queries om dagen (1000 kan tilkøbes for 5$). Benytter du også denne?

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 22:24

Nej, jeg bruger ikke deres API. Jeg bruger bare PHP CURL til at lave søgninger, der giver sig ud for en normal bruger. Så er det ikke nogen begrænsninger (så længe at Google finder ud af det :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:27

Det har også tænkt på, at "scrappe" data, men jeg vil gerne have det til at køre meget stabilt. Har du gjort din nogen erfaringer med, hvor mange request du kan lave uden at møde en captcha ?

Tilmeldt 30. Sep 10
Skrevet kl. 22:32

Umiddelbart har det kørt stabilt i 2 måneder nu.

Jeg har ikke fundet begrænsningen endnu, jeg ved bare at da jeg første aften jeg arbejdede på det, hvor jeg kom til at lave en uendelig loop med søgninger, blev "bannet" i et stykke tid.

Siden da er jeg ikke stødt på problemer. Men pt. er der også kun 200 søgninger om dagen. Og det er med flere sekunders mellemrum, for at undgå at Google opfatter det som mistænkelig aktivitet.

Så det bliver spændende at se hvordan det performer, når der er flere, der bruger det. Jeg kunne nemlig også godt tænke mig at finde ud af hvornår de opdager én, så man bedre kan undgå det fremover :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 09:47

Hvad er fordelen ved denne type homemade scripts?

Jeg tænker et program som Seomoz har dette indbygget (og meget mere)z

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:12

Det skal integreres med en række andre programmer / scripts, som kan tage aktion på de data der kommer ind for rankchekeren. Sådan er det i hvert fald for mit vedkommende.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)