Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til Amino

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej *vinke*

Jeg er ny på Amino - det ser spændende ud og meget aktivt - jeg glæder mig til at lære jer at kende og udveksle erfaringer og gode råd.

Som en ægte iværksætter skal mit første indlæg være en god idé til hvordan Amino kan blive bedre!

Jeg kunne godt tænke mig et underforum for nye medlemmer af Amino, hvor man kan skrive lidt om sig selv, sine planer, tanker, kompetencer og i øvrigt hvad man finder relevant. Det gør det nemt for de "gamle rotter" at spotte de nye og hjælpe dem godt på vej, samt få et billede af hvad det er for en person der er bag profilen

Og så vil jeg foreslå en udvidelse af de smileyer der er tilgængelige. Jeg har tidligere administreret forums og har en god smiley pakke liggende, blandt andet med Mælk og Kiks, som jo er nødvendig hvis et forum skal overleve!

Hvis man ikke kan give sine meddebattører mælk og kiks når de skal trøstes, så står verden jo ikke længere!

Til sidst et spørgsmål: Skal man være en garvet rotte for at dels kunne sætte billeder ind i indlæg og dels vælge et billede fra sin egen PC som avatar?

På forhånd tak

Mange førstegangshilsner

Mette

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 18:06
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:10
Hej Mads

Hurtigt svar - tak for det!

Det du henviser til, er blot en tråd og med mindre man sidder og LÆSER forummene første gang man kommer herind, så kan den nemt overses - et forum didekeret til nye ville være meget mere effektivt :)

Hver ny iværksætter sin egen tråd!

Mange hilsner

Mette

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 18:11
Hej igen

Okay på den måde.
Så forstår jeg lidt bedre :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:13
Velkommen til :)

Mhs. til avatar er det i øjeblikket kun muligt at anvende eget billede hvis du har det liggende på en webserver (f.eks. http://www.dinside/avatar.gif). Det er ikke muligt at uploade et billede direkte til Amino.

Jeg tror desværre ikke at du skal regne med at der kommer flere smileys i dette system, men Amino flytter senere over på en ny forumplatform, der kan det være at der er mulighed for at udvide sortimentet en smule ;)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:15
Velkommen til på Amino.

Jeg tror du lynhurtigt finder ud af at de smileys der er tilgængelige er længe nok, herinde handler det langt mere om at udveksle erfaringer og viden end smileykrig som jeg synes man ser lidt for tit på andre fora.

Du skal ikke været en garvet rotte for at sætte billeder ind - og dog!

Avatars kan kun linkes til, det vil sige du bliver nød til at uploade det et eller andet sted på det store net, og så linke til din avatar, dette gøres under indstillinger.

Angående billeder, så er det nogle gange lidt en kunstart, og andre gange snyes jeg det fungere nemt.

Nogle gange virker det ved bare at finde billedet på nettet og kopiere det og sætte ind.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:34
Hej Martin

Tak for dit svar! Jeg har heldigvis aldrig oplevet en smiley krig - jeg tror ikke det er noget for danske debattører :)

Men vi må se på det nye forum om der er flere anvendelige smileys - for mig er det i hvert fald et godt stykke værktøj fordi det skrevne ord er så nemt at misforstå, men meget mindre med de rigtige smileys.

God weekend!

Mette

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 10:50
Men vi må se på det nye forum om der er flere anvendelige smileys - for mig er det i hvert fald et godt stykke værktøj fordi det skrevne ord er så nemt at misforstå, men meget mindre med de rigtige smileys.

Ikke fordi vi skal lave en stor diskussion ud af dette, men jeg mener egentlig at smileys kan være ligeså nemme at forstå, hvis ikke endda mere problematisk.

Jeg synes jeg har set, godt nok i internationae fora, at hvis de skal ud med noget negativt så smider de et par glade smileys ind efter hver sætning og så er det jo slet ikke så slemt, selvom hensigten reelt er det.
Det samme er lidt gældende med dit mælk og kiks eksempel, jeg synes en smiley kan være ligeså nedværdigende som at skrive  ta en tudekiks. Men det er nok bare mig.

Men lidt flere smileys, måske lidt andre ville da heller ikke gøre mig noget, vil bare helst undgå en helt masse, og især en masse af de der animerede nogle der hopper og danser, de er irriterende at se på hvis man skal læse.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 11:26
Helt i orden Martin - det er jeres forum og dermed jeres beslutning!

Mette

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 11:30
Mette - Det er nu ikke mit forum :) og nye brugeres meninger tæller ligeså meget som os gamle. Så jeg er sikker på at Thorborg læser denne tråd og tager det med i overvejelserne når der kommer en ny version af amino inden for et par måneder.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)