Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Googles webmasterværktøj driller

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er gået i gang med at pløje mig igennem tutorial'en for Yost WordPress SEO Plugin. Er i 'nyt land', så jeg støder hurtigt ind i nogle ting, men ikke rigtig ved, hvordan ...

Allerede ved punktet hvor jeg skal sætte mit url ind i Google webmastertool driller det. Jeg har downloaded og uploaded den bekræftelsesfil, jeg er blevet bedt om og har angivet, at jeg ønsker mit domæne uden www, men får ikke lov til at vælge dette punkt: 'vis webadresse som (uden www).

Jeg har lavet (læs: er ved at lave) sitet UDEN www. Sådan er det også registreret hos DK hostmaster: godestudievaner.dk

Fejlmeddelelsen siger "En del af processen med at angive et foretrukket domæne er at bekræfte, at man ejer (domænenavnet - med www). Bekræft dette". Øhhh jeg vil gerne bekræfte UDEN www men ikke med www. Min bekræftelsesfil er lagt op i domænet uden www.

Hvad sker der mon? 

mvh

Marianne

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:52

Nu har jeg også prøvet med min egen webside, som er sam op på samme måde. Samme problem. 

Selv om ingen måske kan sige, hvad der er galt, så vil et fingerpeg om hvilken retning, jeg kan prøve at kigge i, også være velkomment.

/Marianne

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 21:35

Hej Marianne

Google vil have at du bekræftiger at du ejer begge domæner med og uden www i webmaster tools.

Da du har oploadet en fil (og du ikke har fjernet den igen) skal du bare trykke på validering når Webmaster tools beder om bekræftigelsen på www versionen. Du vil så i webmaster tools kunne vælge hvilket domæne du foretrækker.

I webmaster tool vil du så fremover have begge versioner, selv om du kun bruger det ene.

Samtidig skal du huske at lave en 301 redirect fra www domænet til uden www. Ellers vil du stadig have duplicate content og din linkjuice vil måske blive delt mellem de to domæner.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:37

Hej Leif

Tak for svar. Det er ikke selve valideringen, jeg har problemer med, men dette trin hos Google (uha - det blev lidt småt!)

Har du et bud på dette?

mvh

Marianne

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 18:10

Hej Marianne

Du skal også bekræfte din www version af din webside - også selv om du ikke bruger denne. Så du skal igennem samme procedure med bekræftigelse som med ikke-www versionen.
Du behøver ikke at oploade filen igen da begge versioner ligger samme fysiske sted.
Du har 301 redirect fra www til uden www - fjern denne redirect mens du bekræftiger din www version - og husk så at etablere den igen bagefter.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 13:42

Hej

Jeg beklager, jeg er lidt tungnem. Nu har jeg prøvet at gøre, som jeg tror du siger, jeg skal gøre, men ligemeget hjælper det.

Hos min udbyder ligger der 3 mapper:

mit domæne godestudievaner.dk (det er her, jeg har min WP-installation)

logs

stat

Jeg har uploaded google-godkendelsesfilen til mit domænes bibliotek - det gik udmærket

Så mangler jeg at bekræfte www-udgaven af mit domæne

- men det eksisterer jo ikke. Så derfor har jeg

1) Prøvet at lave et bibliotek med www.godestudievaner.dk og lave en fil, der indeholdt de metatags, google beskriver samt uploaded godkendelsesfilen - det virkede ikke, så dette har jeg slettet igen

2) prøvet at uploade godkendelsesfilen direkte i roden (hvor de tre biblioteker nævnt ovenfor ligger). Det virkede heller ikke.

Jeg er jo godt klar over, at der er et princip, jeg ikke har fanget ... gider du forsøge forklare igen? Er dette virkelig noget alle andre end jeg kan finde ud af Skype-Crying

mvh

marianne

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:54

når du har 301 redirect på...

er den procedure i webmastertools ligegyldig...

Da du ikke vil lave DC

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 21:53

Ja OK. Så er der kun irritationen over ikke at kunne gennemskue problemer tilbage :-)

/marianne

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 22:15

Hej Marianne

Det er ok - det er ikke så svært når man først har fanget ideen.

Din www version ligger samme fysiske sted som din ikke www version af din hjemmeside - på grund af opsætning hos din hosting udbyder - altså i din wp installation hvor godestudievaner.dk også ligger.

Fjern din 301 redirect.

Bekræft din www version på samme måde som du gjorde med godestudievaner.dk - du behøver ikke oploade filen igen - bare bekræft din www version.

Lav igen din 301 redirect fra www versionen til godestudievaner.dk

I Webmaster Tools er der en udmærket hjælp nederst til venstre  "Foretrukket domæne (www eller ikke-www)"

@Deluran

Ja, det er fuldstændig rigtig - men jeg vil nu foretrække at angive dette i GWT også - som et sikkerhedsnet hvis 301 redirect af den ene eller anden grund skulle holde op med at virke.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:44

Det har altså intet at gøre med en .htaccess 301 redirect.

Det har noget at gøre med den metode der er valgt til at "bekræfte ejerskab".

Marianne har brugt fil eller tag -og det er ikke nok til at lave redirect i GWT, der SKAL man bekræfte via domainudbyder.

Men som i andre skriver - det er fløjtende ligegyldigt, når der benyttes en .htaccess redirect.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)