Hvordan laver man nemmest en webshop, hvor kunderne ikke bare overfører penge til webshoppen, men også kan overføre beløb fra deres konto til andre webkunder fx hvis de vil låne penge til en ven der også er kunde i samme shop? Den ska ydermere også kunne time betalingen så de fx kan sætte den til automatisk betaling af et bestemt beløb hver d. 1. eller bare sætte dato evt. klokkeslet for betaling af én regning og denne trækkes fra deres konto hos webshoppen.
Man skal kunne indtaste det beløb man vil overføre og så bare trykke godkend. Hvilke danske webshopudbydere har denne funktionalitet? Jeg leder efter særdeles stabile hostingløsninger - helst løsninger man kan køre i tandem, så hvis den ene host går ned, så kører shoppen videre på den anden - jeg går med livrem og seler - har prøvet et vitalt website går ned uventet og i alt for lang tid - never again - 2 leverandører er bedst.
Jeg vil helst udvikle så lidt som muligt selv, så hvis nogen har en ide om at den funktionalitet er standard i en webshopløsning så er jeg lutter øren - jeg har tænkt på enten at få en løsning programmeret hos fx dandomain og scannet fordi de har mange år på bagen, men hvis der findes et modul i en open source løsning så er jeg også interesseret i det.
Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.
Bitcoins holder ikke - kursen er for ustabil - er ikke bredt anerkendt - den shop som jeg tænker på skal bruges til handel indbyrdes. Om jeg udskifter kr. med bitcoins eller hviderussiske rubler er indifferent. De skal stadig kunne handle sammen gennem et system og er kun interesseret i hinandens varer.
Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.
Ud fra den beskrivelse du giver, lyder det til at du har brug for:
1) Magento 2) Et debitorstyrings. eller loyalitetsmodul 3) En tilføjelse til ovenstående så de kan udveksles internt (tror jeg ikke findes pt.) 4) En abbonnementsordning, som er i Magento allerede.
Du skal være velkommen til at skrive en PM med detaljer, eller give et kald på mandag, hvis det er noget du har tænkt dig at investere i at gå videre med. Lyder som om du har fundet en ny og interessant vinkel på shopping.
Findes dette mon ikke til Drupal, Modx, Plone, Joomla... har jeg ingen anelse om. Hvis du har, så kan du jo besvare spørgerens spørgsmål og derved bidrage med værdi til tråden ved at dele ud af din viden på området.
har jeg ingen anelse om. Hvis du har, så kan du jo besvare spørgerens spørgsmål og derved bidrage med værdi til tråden ved at dele ud af din viden på området.
Slap af mester nu er der andre på Amino end dig, det kunne jo være der sad en med den viden så klap nu hesten ;)
Du kritiserer mit svar på spørgsmålet, uden selv at bidrage med noget konstruktivt. Og det fortsætter du med. Set herfra, så er det helt ærligt enorm dårlig stil og fortjener 2 x 1 stjerne.
Jeg kommer med et kort oprids af en mulig løsning på den aktuelle problemstilling. Mit indlæg ville ikke være blevet bedre af, at jeg havde givet mig til at fantasere om hvorvidt diverse bloggingværktøjer måske med vold og magt ville kunne tvinges til at udføre den samme funktion (det vil jeg lade være op til dem der arbejder med det til dagligt. Hvis det er en mulighed, er der nok en af dem der dukker op og anviser den).
Hvis du kender andre systemer, så deltag konstruktivt og lær fra dig. Der er andre på Amino end dig, så hvis du ikke har noget konstruktivt til en debat, så skader det ikke at holde sig ude af den og give plads til andre.
Tip: Dine indlæg bliver ikke mere brugbare af, at du tilføjer en smiley i enden.