Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bo i sverige, arbejde i DK

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig med. Jeg overvejer at flytte til sverige. Jeg har et aps. og en butik i DK. Jeg har svært ved at finde skatte regler herom. Er der nogen der ved hvad skatten er...?? Jeg har styr på kørselsfradrag over øresund. Men det virker ikke til skat.dk er vildt glade for at oplyse om det andet :( Jeg har ca 6-700.000 i løn om året (uden udbytte)

Og hvor stor % sparer man ved huskøb derover?

Er ejendomskat det samme derover, og er el, vand go varme billigere?

Er der nogle udgifter jeg skal tænke over (skjulte skatter m.m.) inden man flytter?

Håber der sidder nogle kloge hoveder herinde :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:16

dinos:
Er der nogen der ved hvad skatten er

Hvis du bor i sverige og er lønmodtager i danmark så er du det man kalder Grænsegænger og så betaler du skat i danmark af din løn. Danmark og Sverige har en aftale med hvor meget de skal afregne for sådan nogle som os :)

Huspriserne er lavere her end i danmark og du skal også regne med at kvadratmeteren regnes på en anden måde idet man ikke medtager gang + køkken men det er kun kvm i rum. I danmark tager man alt med mener jeg.

Mad - biler m.m kan være billigere men der er også ting der er dyrer... For at flytte skal du have sjælen med fordi der er nogle ting de gør på en anden måde.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:19

Niels Henriksen:

Hvis du bor i sverige og er lønmodtager i danmark så er du det man kalder Grænsegænger og så betaler du skat i danmark af din løn. Danmark og Sverige har en aftale med hvor meget de skal afregne for sådan nogle som os :)

Jeg har godt læst om grænsegænger beskatning, men syntes ikke rigtig jeg kan gennemskue hvad skatten ender på... altså i ca %. eller rettere, hvor meget man sparer.

Jeg har fundet ud af med befordringsfradrag og bro afgift fradrag. Men hvad koster broen egentlig når man pendler frem og tilbage hver dag?

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 12:16

Hej Dinos

Skat har et Øresundscenter. Du kan se lidt mere på denne hjemmeside: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171311

Hvis du flytter til Sverige, men fortsat arbejder i Danmark, så skal du betale almindelig dansk skat. Dvs. skatten er som udgangspunkt den samme, som hvis du bliver boende i Danmark og har de samme indtægter og fradrag. For at få ret til alle de samme fradrag, som du har i dag, skal du dog opfylde grænsegængerreglerne, og foretage nogle særlige valg på selvangivelsen. Herudover vil du få pligt til at lave en svensk selvangivelse. Så hvis hele din indtægt er løn for arbejde udført i Danmark, får du i bedste fald samme skat, som du ville få hvis du blev i Danmark, men du får lidt mere besvær/administration.

Hvis du har andre indtægter end løn for arbejde udført i Danmark, så kan der være skattemæssige fordele ved at flytte til Sverige.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
Rådgivningsfirmaet Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)