Har øre auktioner et godt stite at lave, eller har den en alt for dårligt ry? Hvis jeg laver et, så vil der selvfølgelig være fortrydelsesret som man har krav på:)
Ja jeg vil også lige undersøge reglerne herom hvis jeg var dig. Det er jo noget der finder sted i en grå-zone, så det er altid godt lige at undersøge situationen først.
Jeg er medlem af en webshop der har daglige penny auktioner. De har været på markedet i rigtig mange år, så de har et okay ry. De er ikke skide kendte, men de gør et godt stykke arbejde. Når de har en auktion oppe som virkelig smider konkurrence af sig, tjener de kassen. Så idéen er god.
Jeg fulgte engang en auktion på en iPhone 3G 32 eller 64GB mener jeg. Den blev solgt for godt 30$. Altså 3000+ bud. Hver cent/penny kosted imellem 30 cent eller1.99$ stykket. Så som minimum kom der 900$ ind på den. Men da det bestemt ikke var alle som bød til 30 cent stykket, har de nok været oppe omkring 1800$. Hvis du kan skabe en side som får ry for faktisk at levere varen uden besvær til den pris det er vundet til, hvor du evt kan påtage dig portoprisen (det vil folk værdsætte), og så give dem hvad de har ret til, så tror jeg at du kan stå med en rimelig fornuftig forretning. Men der skal stadig arbejdes drønhårdt for det. Ligesom med alt andet.
Jeg laver ikke selv disse hjemmesider men arbejder på konceptet sammen med en kammerat om at muligvis lancere den igen her i DK
Udgangspunktet er at tilbyde forskellige præmier men ikke på den måde som en øreauktion. Jeg afventer stadigvæk svar fra SKAT for at få deres afgørelse inden jeg forsætter videre
Jeg skal nok opdatere tråden når jeg hører fra SKAT
Ellers er det muligt at få standard øre-auktions sider til meget få penge