Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WIFI på dåse?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Søger feedbacks på et nyt koncept (eller i hvertfald hvad jeg kunne finde på google) hvor mange ville ikke ønske at have bedre kontrol over deres eget hjem, og hvor mange husker egenligt at slukke på kontakten der hjemme?

Hvad med at lave en stikdåse med WIFI som kan sende signal til din smartphone? F.eks. en stikdåse med 4 stiks, du connecter den til din smartphone, plugger de diverse artikler i stikdåsen og har overvågningen på din smartphone.

http://tinypic.com/view.php?pic=x1wmrp&s=6

bare som eksempel.

Hele ideen er du har styr over hver enkle kontakter på stikdåsen.

Du connecter den via WIFI

Udfylder evt. i hvilket rum f.eks. stuen

Du stikker strømstikket til stikdåsen i f.eks. kontakt 1 lad os sige TVet som et eksempel, du går ind på app og trykker stuen, kontakt 1 og evt. vælger kategori TV for bedre at have styr på hvad der er tilsluttet til den stikkontakt og på hvilket stik den er tilsluttet til.

Du kan så selv holde styr på om hele kontakten er tændt eller slukket via. din app eller bare slukke for hver enkle kontakt og ikke nødvendigvis hele stikdåsen.

Det er kun selve stikdåsen og ikke stikkontakten på væggen.

Hvordan lyder hele ideen?

Fra Odense
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 18:44

vild nok idé!

tror det er store muligheder at finde her

Mvh. Mathias

Tilmeldt 1. Jul 12
Skrevet kl. 18:54

Iforhold til andre løsninger ser jeg da selv den som mere bruger-venligt og billigere løsning end de andre muligheder, som også tilbyder WIFI kontakter forbundet til PCen. Men der skal du have en installatør til at opsætte for en og styre det via din pc. Med den anden løsning skal du kun bruge stikdåsen og app for at være kørende, da der ikke skal roddes med kontakten på væggen. 

Tak for feedback :D

Tilmeldt 1. Jul 12
Skrevet kl. 20:36

Ingen elektriker eller andre med teknisk baggrund der har inputs?

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 20:53

Kan ikke huske hvilket firma, men har set et der sælger de løsninger, hvor man bare styrer det via en app.

Tilmeldt 1. Jul 12
Skrevet kl. 21:03

Christian Bundgaard:

Kan ikke huske hvilket firma, men har set et der sælger de løsninger, hvor man bare styrer det via en app.

Det nærmeste jeg kan finde er WeMo og har ellers søgt på alt efterhånden, men der bruger de en væg kontakt løsning. Den løsning jeg tænker på er fra væg kontakt > stikdåsen m. WIFI > APP og ikke vægkontakt > APP

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 21:08

Øhmmm... jeg kan ikke lige finde siden, men det er muligt det er en vægkontakt -> app :-)

Held og lykke. :) Lyder som en god idé, hvis ikke det findes.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:20

Jeg er ikke helt med.

Men som jeg forstår det(Nu er jeg uddannet elektriker), så er det, præcis det samme system som IHC ?

vh Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 1. Jul 12
Skrevet kl. 21:32

Emil S:

Jeg er ikke helt med.

Men som jeg forstår det(Nu er jeg uddannet elektriker), så er det, præcis det samme system som IHC ?

vh Emil

Har du link? Har prøvet at søge på google men finder en masse andre sjove ting, vil bare lige være sikker på det er det samme

Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 244
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 21:34

Hvor kan det købes?
jeg syntes det lyder mega smart. Og velegnet til os med et ældre hus som ikke lige laver nyt el for at få IHC eller trådløse kontakter.

Og så lige en app til tablet, eller et kontrolpanel som kan styre det hele........ og så lige en opkobling med Danfoss thermostaterne (de trådløse) så varmen også kan styres

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Se mere på www.tinglyseren.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)