Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed S.m.b.a.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino Folk.

Nu har jeg de sidste mange uge læst og undersøgt en masse om oprettelse af firma. Jeg har haft et enkelmands virksomhed føre ( en webshop ) men denne gik ikke havet ikke sat mig nok ind i det, Dog lært en masse af det og tror det er det der har givet mig blod på tanden til og gøre det rigtig og starte forfra

Jeh har kigget lidt på et S.M.B.A selskab syndes det lyder som en god måde at hver selvstændig på og har en partner der skal hver med af det.

Men en lampe begynder og blinke. Hvorfor ser man ikke flere af de her firmaformer som S.M.B.A ?? Er der skjulte minuser ?

Hvordan blir man beskættet ? Hvis vi nu vil opbygge et vare lager ( webshop ) og ikke trække løn ud i en lang periode ?

Kan os se der er flere der tilbyde hjælp til opstart af S.M.B.A til mange forskælige priser ? nogen der kan anbefalde nogen hvor man ved det er efter bogen

Hvad kraver denne firma form af os ?

Håber der sider nogen her med det gode overblik.

Med Venlig Hilsen

Michael Jørgensen

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:23

Hej Michael,

Det er ikke uden grund, at SMBA forholdsvis sjældent benyttes - det er selskabsformen over alle, hvis du ikke har rent mel i posen. Den begrænsede hæftelse gør det attraktivt for slyngler at benytte selskabsformen til at agere konkursryttere.

Derfor skal du ikke blive overrasket, hvis du opretter et SMBA, og du møder modvilje blandt leverandører til fx en webshop. Mange ønsker simpelthen ikke at handle med et SMBA, da det her er forholdsvis nemt at snyde sig væk fra en ellers stor gæld og starte et nyt selskab.

Overvej i stedet for et ApS, hvis du er interesseret i den begrænsede hæftelse. Her vil du ikke møde de samme problemer, men til gengæld hæfter du ikke med mere end indskudsbeløbet - minimum 80.000kr. Et ApS koster ca. 700kr at registrere i afgift, og hvis du ikke selv har lyst til at rode med papirer, kan jurister / advokater gøre det for et par tusinde kroner.

Jeg håber, at det besvarede i hvert fald et af dine spørgsmål? :-)

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 12:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu skriver du jo at du vil opbygge et varelager. Så vil jeg helt sikkert også overveje et ApS i stedet for, da du kan bruge indskuddet på de 80.000 kr. som Halfdan omtaler på at købe varer for. Så har du et ApS og sender meget mere professionelle signaler til kunder og leverandører.

Ifht. PBS/Nets kan man også forestille sig at de vil kræve en bankgaranti, hvis du vælger SMBA-formen.

Du kan evt. indhente 3 gratis og uforpligtende tilbud på stiftelse af ApS her.

På samme portal kan du også indhente tilbud på SMBA, hvis du vælger at gå den vej.

Tilmeldt 12. Jul 12
Skrevet kl. 12:37

Hej Timm.

Tak for din tid på indlægget.

Nu handler jeg med tyskelevendør og de vil aligevel alle ha forudbetaling og sådan har jeg altid haft det med dem Og på den måde får jeg ALTID en fair pris. 

Kan godt se fordelene i APS men har ikke 80.000kr til en start men måske jeg sku vente et lille år og spare det sidste op. ?

Tilmeldt 12. Jul 12
Skrevet kl. 12:40

Hej Martin.

Tak for dit svar.

Ja men har ikke 80000 kr lige nu har ca. 50000 men måske jeg sku spare det sidste op og vente.  Mit vare lager vil ha et nivo på 40000 konstant så ikke det hele store.

Også må man jo se med PBS har været kunde der i 3 år uden og skylde dem 1 kr men måske men bare sku blive personlig ejet igen. Nogen med et SMBA firma der har en websop med  dankort betaling som ved hvad PBS har stillet af krav ?

Mvh

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 12:41

du kan også stifte et ApS ved apportindskud, såfremt du har aktiver af en værdi på minimum 80.000. 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 12:45

Apportindskud er selvfølgelig også en mulighed. Du må have noget til en værdi á ca. 30.000 kr. samlet som du kan få en revisor til at skrive under på og stifte selskabet på baggrund af. IT-udstyr? Shopsystem? Et eksisterende varelager?

Udgiften til revisor bliver dog en kende større ved apportindskud.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:06

Så vidt jeg husker så skal du have en aktiv partner i et Smba, men jeg er ikke helt sikker på om du har en partner med? Hvis det er tilfældet så kan I deles om at indskyde de 80.000 til et ApS.

Tilmeldt 12. Jul 12
Skrevet kl. 14:28

Vi er 2 partner.

Men må ha tænkt det igennem for i er ikke posetive for denne form og forstår godt jeres ting faktisk.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 14:35

Cap'n Halfdan Timm:

Det er ikke uden grund, at SMBA forholdsvis sjældent benyttes - det er selskabsformen over alle, hvis du ikke har rent mel i posen. Den begrænsede hæftelse gør det attraktivt for slyngler at benytte selskabsformen til at agere konkursryttere.

Derfor skal du ikke blive overrasket, hvis du opretter et SMBA, og du møder modvilje blandt leverandører til fx en webshop. Mange ønsker simpelthen ikke at handle med et SMBA, da det her er forholdsvis nemt at snyde sig væk fra en ellers stor gæld og starte et nyt selskab.

Den her skal du vist vise til TRYG Forsikring, og mange andre store aktører

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)