Hvis jeg ønsker at markedsføre mit site www.ToyotaExtreme.dk for at øge salget af biludstyr i vores shop, hvad vil så være mest relevant? Bilgalleri.dk tilbyder en 12 mdr. plads i deres linksektion. Det skulle give ca 30-50 klik pr. dag men folkene derinde har ikke den store købekraft ( det er min overbevisning i hvert fald) Jeg kan jo ikke bruge klikkene til så meget, hvis det ikke medfører køb. DBA.dk kører en kampagne hvor jeg kan købe 100 annoncer i 1 måned med billeder på både annoncen men også i selve søgeresultatet. Det lyder interessant, men tror I det vil kunne sælge noget? Ellers er der noget som Adwords, men det ved jeg ikke helt hvor meget jeg synes om? Hvor mener I man vil få mest for pengene? Mit site er kun for sjov og har ikke et behov for en større omsætning som sådan, men kunne bare godt tænke mig at lave nogle tiltag, lige så meget for at prøve at se hvad der virker.... et mersalg vil selvfølgelig så bare være en positiv ''bi-virkning'' og det, alt i mens, jeg bliver klogere på markedsføring. ![]() |
Markedsføring af bilrelateret site
StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt
Off topic, så synes jeg godt at din side (og din shop) kunne trænge til et ansigtløft, det vil give et bedre billed udadtil, samt et mere troværdigt helhedsbillede. Held og lykke med markedsføringen ;) |
Mvh, Marc Falk
Tak for svarene. Du har ret i at Bilgalleri har mange potentielle kunder, da de alle er bilinteresseret, men samtidig er DBA noget større og noget billigere. Og man smider jo kun varer ind som man sælger i f.eks. Biltilbehørs-afdelingen, så man må formode at dem der kigger er interesseret i biludstyr. Derudover er rigtig mange af bilgalleri''s besøgende gengangere, nok mere end DBA''s. Derfor mener jeg ikke at besøgstallene helt kan sammenlignes. Ang. design/layout, så går jeg stadig med håbet om en designer dukker op som mangler noget udstyr til sin bil, så vi kan bytte ''varer'' Men ellers er pengene til en ''pro'' jo sikkert godt givet ud. |
Hejsa Rene Du siger at BilGalleri.dk er dyrer end DBA - og det kunne jeg egentligt godt have sagt dig, selvom DBA er større. Sammenhængen er at deres side har et meget smalt segment, og dermed kan sælge dem til en det højere pris - da køberen ved hvad han så kan få;) Selvom der er gengangere på BilGalleri er der det også på DBA - men dette påvirker ikke deres besøgstal! Gengangerne påvirker kun en sides hits;) |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
>>Selvom der er gengangere på BilGalleri er der det også på DBA - men dette påvirker ikke deres besøgstal! Gengangerne påvirker kun en sides hits;) Sikker på det ? For en besøgende tæller altså normalt mere end 1 gang pr. måned. Hvis jeg besøger siden 2 gange på en måned, så tæller det som... ja 2 besøgende, da man tæller sessioner og ikke unikke besøgende som sådan. Ret mig hvis jeg tager fejl, men det er bl.a. sådan Chart.dk gør. En session = 20 min. Kommer du igen dagen efter, så tæller du som en ny besøgende. |
Ja okay - det er bare mig som elsker at udregne det i daglige tal;) Men ja, så længe det er månedlige tal, så er der nok gengangere! Dog vil jeg sige at du kan dividere det oplyste tal med 30, så har du ca. pr dag. |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
Korrekt, men grunden til jeg mener at DBA''s besøgstal reelt er større end Bilgalleris er at der er rigtig mange gengangere på Bilgalleri pga. deres forum. Folk skal liiige ind og kigge i en helt anden grad end på DBA.dk. Mener det største site på FDIM.dk har 4.5 mio besøgende om måneden. Hvis det reelt var unikke, så er det ret fantastisk at 90% af DK''s befolkning besøger deres hjemmeside ;-) |
Tror du ikke også en der har en annonce på DBA skal ind og tjekke om den er blevet solgt? Tror også der er en del gengangere på DBA Jeg ved ikke hvor du har de tal med 4.5 mio fra - den eneste side med så mange besøgende er Jubii med 4. mio sidevisninger! og altså ikke unikke besøgende Jeg kan slet ikke finde Bilgalleri på liste på FDIM :) |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
Jeg har nu kigget på din side og er meget imponeret, specielt over en enkelt ting. Det er at du har over 6000 medlemmer, og omkring 1500 unikke besøgende om dagen, umiddelbart var det ikke det jeg troede i første omgang. Overvej evt. at tilmelde dig www.adfair.dk eller www.mmmedier.dk, da dette giver en del mere end fx partner-ads. Navigationen på din side syntes jeg kan være meget forvirende til tider, også da du vælger at blande en alm. side og en webshop. Forsiden er ikke ret godt udnyttet (få lidt "salgstekst", billeder, nyheder og sådan på forsiden), da den nok er for smal. Det virker også forkert for mig, at jeg kommer ind i webshoppen når jeg vælger at klikke på nyheder, øverst i menuen. Udover markedsføringen på online medier (der kan du jo simpelt selv finde priser og regne ud hvor du får mest for pengene, og rammer målgruppen bedst), tror jeg at en side som din vil få stor fremgang ved at du benytter dig af "personligt salg". Tag ud til biltræf, arrangementer og andre bil-relaterede ting, mød en masse toyota-folk og snak med dem om din side. Derudover kan du også tilmelde dig diverse forumer, og skrive nogle indlæg (evt. hvor du har en signatur med link til siden). |
// Jesper Skov
Tak for de delvise roser ![]() Jamen jeg er også ganske tilfreds med +6000 tilmeldinger og et unikt besøgstal på godt 1.500 (stiger et par hundrede kl. 24 når Chart opdaterer kl. 24) Navigationen har du ret i, Nyheder skal ikke linke til Shoppen, men samtidig har jeg overvejet om Shoppen skal skilles helt ud som en selvstændig del istedet for at ligge ''under'' domænet ToyotaExtreme.dk Det giver vist lidt problemer i henhold til PBS, hvis domænenavnet ændres, men det kan der selvfølgelig findes en løsning på. Ville jeg vinde noget ved at lave shoppen som en helt selvstændig side udenfor ToyotaExtreme ? ''Varemærket'' ToyotaExtreme er jo ret kendt af mange (Toyota-interesserede) og folk ved at de altid får en god service hvis de handler hos mig. Spørgsmålet er om jeg ville kunne miste lidt af den goodwill hvis jeg hiver shoppen ud af ToyotaExtreme? |