Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Professionel deltagelse i bestyrelsesarbejde tilbydes

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du søger et professionelt bestyrelsesmedlem, som har erfaring med økonomi samt det at drive en forretning, er jeg måske den du søger.

 

Jeg er en kvinde på 31 år, som arbejder som revisor på 9. år. Jeg er HD i regnskabsvæsen, revisorkandidat (cand.merc.aud) og skal til eksamen til statsautoriseret revisor til næste år.

 

Jeg starter egen rådgivningsvirksomhed op til februar 2008. Jeg vil primært beskæftige mig med rådgivning til iværksættere og mindre/mellemstore virksomheder. I denne forbindelse vil jeg tilbyde deltagelse som professionelt bestyrelsesmedlem.

 

Jeg er meget interesseret i alt hvad der har at gøre med det at drive en forretning, herunder økonomi, strategiplanlægning og ledelse. Jeg vil med fornøjelse deltage i din virksomhed og hjælpe dig på vej. Nogen gange mangler man blot en person at dele ideerne med eller en der kan komme med konstruktiv kritik. Honoraret finder vi ud af.

 

Jeg starter som sagt først op til februar da jeg er bundet af krav til min uddannelse. Men hvis du synes det lyder interessant er du velkommen til at kontakte mig for en  uforpligtende snak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Hvordan vil du forene din revisoruddannelse med nogle bestyrelsesposter?

 

For mig at se lyder det uetisk?

 

/Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter


 


Det kan jeg godt forstå du synes. Den virksomhed jeg starter er en rådgivningsvirksomhed og ikke en revisionsvirksomhed. Jeg vil ikke tilbyde revision på trods af min uddannelse.


 


Bestyrelsesposter er ikke forbudt for revisorer, men er også efter min mening uetiske. Jeg fravælger netop revisionsydelsen, fordi jeg ønsker at kunne komme tættere på den virksomhed jeg rådgiver uden at komme i konflikt med kravene om uafhængighed.


 


Min uddannelse og erhvervserfaring giver mig dog et rigtig godt indblik i hvad der kræves for at drive en virksomhed set i økonomisk perspektiv.


 


Jeg synes at etik er et ufatteligt vigtigt emne som diskuteres for lidt i revisionsbranchen og som mange steder halter lidt.


 


Håber dette besvarer dit spørgsmål.


 


Mvh Mette


Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette,

 

Du må gerne give mig et ring. Du finder os her www.togidata.dk Så kan vi om der eventuelt er nogle muligheder sammen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Udover morale, etik m.v. kan man så også diskutere om en revisor, herunder en statsautoriseret revisor, har noget at gøre i en prof. ledet bestyrelse.

Nu rådgiver jeg selv revisorer og revisionsvirksomheder i det daglige og har gjort det i mange år. Generelt er revisorer økonomisk og forretningsmæssigt stærkt funderet. Vedr. sidstnævnte er det dog meget individuelt fra person til person.

Men for mig at se bør en bestyrelse være et indspark og en form for modspil til de rådgivere som virksomheden betjener sig af i dagligdagen, herunder revisorer og advokater, og der kan man umiddelbart diskutere hvad en revisor kan tilføre af nyt. Det gælder - sorry to say - særligt nyuddannede revisorer (statsaut. som registrerede), som ikke rigtig har fået lov til at agere på egen hånd (ihvertfald ikke hos de store) og drage sine egne erfaringer, men har en god teoretisk ballastviden.   

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 05-07-2007 14:56:34 Forfatter: Skattekonsulenterne
Udover morale, etik m.v. kan man så også diskutere om en revisor, herunder en statsautoriseret revisor, har noget at gøre i en prof. ledet bestyrelse.

Nu rådgiver jeg selv revisorer og revisionsvirksomheder i det daglige og har gjort det i mange år. Generelt er revisorer økonomisk og forretningsmæssigt stærkt funderet. Vedr. sidstnævnte er det dog meget individuelt fra person til person.

Men for mig at se bør en bestyrelse være et indspark og en form for modspil til de rådgivere som virksomheden betjener sig af i dagligdagen, herunder revisorer og advokater, og der kan man umiddelbart diskutere hvad en revisor kan tilføre af nyt. Det gælder - sorry to say - særligt nyuddannede revisorer (statsaut. som registrerede), som ikke rigtig har fået lov til at agere på egen hånd (ihvertfald ikke hos de store) og drage sine egne erfaringer, men har en god teoretisk ballastviden. 




 

Så undrer det mig lidt at så mange advokater finder vej ind i bestyrelser

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Personligt mener jeg, at en revisor ikke bør sidde i en bestyrelse, hvorimod en advokat oftest er på sin plads.

 

Har selv deltaget i utallige bestyrelsesmøder, hvor der både sad en statsaut. revisor samt en advokat i

 

bestyrelsen.

 

Derimod synes jeg, at revisors tilstedeværelse under årasregnskabsgennemgangen var på sin plads.

 

/Peter

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ser ikke noget problem hvorvidt det er en revisor eller en advokat med flere der sidder i en bestyrelse, problemet er self. hvis det er virksomhedens revisor / advokat. Men det der er interessant er, at de kan bidrage gennem bestyrelsen med deres viden og kompetencer.

Personligt er jeg i gang med kigge på muligheden for at oprette et advisory board, som jeg mere tror på i en mindre virksomhed som min, i stedet for en decideret bestyrlese.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-08-2007 14:20:33 Forfatter: Cuno Jeg ser ikke noget problem hvorvidt det er en revisor eller en advokat med flere der sidder i en bestyrelse, problemet er self. hvis det er virksomhedens revisor / advokat. Men det der er interessant er, at de kan bidrage gennem bestyrelsen med deres viden og kompetencer.

Personligt er jeg i gang med kigge på muligheden for at oprette et advisory board, som jeg mere tror på i en mindre virksomhed som min, i stedet for en decideret bestyrlese.

 

Hvad er forskellen på et advisory board og en bestyrelse?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-08-2007 14:20:33
Forfatter: Cuno
Jeg ser ikke noget problem hvorvidt det er en revisor eller en advokat med flere der sidder i en bestyrelse, problemet er self. hvis det er virksomhedens revisor / advokat. Men det der er interessant er, at de kan bidrage gennem bestyrelsen med deres viden og kompetencer.
 


Jeg har da ellers indtryk af at det er meget almindeligt at de to størrelser er repræsenteret i en given virksomheds bestyrelse.
Og jeg kan da også sagtens se en hel række fordele i forbindelse hermed. Der er selvfølgeligt nogle ting med faglig integritet, men der skulle man jo så håbe at de givne personer er så professionelle at de kan holde de to roller adskilt.

Peder
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)