Hej, Jeg har længe snakket sammen med en potentiel partner om et banebrydende produkt indenfor alternativ energi. Han er opfinder af produktet. Jeg har erfaring med startups, salg, marketing, ledelse og meget andet samt en voldsom lyst til at erobre verden med dette fantastiske produkt. Opfinderen har til trods for produktets fortræffeligheder ikke været i stand til at rejse kapital til færdigudvikling og produktionsapparat mv. og nu har jeg været i gang nogen tid og kan heller ikke finde nogen penge. Det bliver absolut ikke nemmere af at jeg selv er ludfattig. Så fik jeg ideen om at prøve med crowdfunding. Jeg har læst en hel del om det nu, set adskillige sider med overblik over mulighederne og mange indlæg i diverse debatter om crowdfunding som koncept. Og det er jo genialt. Men hvor er det svært at finde det rette sted, for det går nok ikke at prøve flere steder ad gangen. Nogle steder er f.eks. mest til det kunstneriske som f.eks. musik og bøger, andre steder er for startups og entrepreneurs. Mange steder er begrænset af nationalitet. Og så ønsker jeg naturligvis at præsentere projektet der hvor der kommer flest købestærke investorer, og hvilket site er mest besøgt? Der er også mange sites hvor der er en minimum investering på f.eks. 100€ Jeg vil gerne så mange interessenter som muligt, både de helt små, som har lyst til at hjælpe med 1 dollar pga. den grønne profil i produktet og de lidt større, som f.eks. køber en aktie. Men hvilken skal jeg vælge? Jeg synes det ser helt håbløst ud at udse det bedste sted at prøve lykken. Er der nogen der har prøvet crowdfunding med held, nogen erfaringer at dele? Nogen seriøse bud på hvor jeg rejser penge via crowdfunding til at producere produktet og få det ud på markedet? |
Jeg har ikke erfaring med crowdfunding, og uden at jeg ved, hvordan status er pt, kan du spørge Bente Koefoed hos crowdfunded.dk. Ved ikke, om du allerede har kontaktet dem. Bente er også amino.
Hvis jeres projekt handler om et fantastisk produkt inden for alternativ energi - jeg går ud fra, at du mener vedvarende energi - er jeg da ikke i tvivl om, at I kan skaffe private investorer. Vedvarende energi har en rimelig medvind pt, og hvis I har dokumenteret produktet/projektet, så fordelene fremstår lysende klart, og der ser ud til at være et rimeligt ROI, er det garanteret muligt at finde private investorer.