Hej Amino! Jeg går med en drøm at oprette egen webshop, har dog nogle spørgsmål, hvor jeg er i tvivl. Min tanke er at oprette en butik til det danske marked. Mine produkter får jeg dog fra en engelsk butik, hvor jeg har indgået en aftale. Nu kommer mine spørgsmål som omkring produktet (lad os antage det er fodbold udstyr). Udfra hvad jeg har læst skal jeg opkræve momsen? Hvordan forgår det nemmest med betaling til den engelske firma? Virksomheden i England står også for at sende produkterne til kunden i DK, vil der være problemer med parellel import eller er det noget helt andet? og vil der være restriktioner eller komplikationer når jeg sælger mærker som fx Adidas, Nike, etc. Er der generelt andet man skal være obs på? På forhånd tak, Københavneren |
Når din leverandør i England fakturere dig (og du har CVR nr.) skal de ikke opkræve moms/VAT men sælge til dig momsfrit. Du skal derimod opgive købsmoms i dit momsregnskab og selvfølgelig betaler dine kunder prisen + moms! så skulle pengene passe.