Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går med en drøm at oprette egen webshop, har dog nogle spørgsmål, hvor jeg er i tvivl. 

Min tanke er at oprette en butik til det danske marked. Mine produkter får jeg dog fra en engelsk butik, hvor jeg har indgået en aftale. 

Nu kommer mine spørgsmål som omkring produktet (lad os antage det er fodbold udstyr). Udfra hvad jeg har læst skal jeg opkræve momsen? Hvordan forgår det nemmest med betaling til den engelske firma? 

Virksomheden i England står også for at sende produkterne til kunden i DK, vil der være problemer med parellel import eller er det noget helt andet? og vil der være restriktioner eller komplikationer når jeg sælger mærker som fx Adidas, Nike, etc. 

Er der generelt andet man skal være obs på?

På forhånd tak,

Københavneren

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 17:32

Når din leverandør i England fakturere dig (og du har CVR nr.) skal de ikke opkræve moms/VAT men sælge til dig momsfrit. Du skal derimod opgive købsmoms i dit momsregnskab og selvfølgelig betaler dine kunder prisen + moms! så skulle pengene passe.

Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 17:52

Det lyder lige til Tom, tak for hjælpen. 

Ved du hvordan man plejer at afregne med leverandøren? Sker dette ved hver salg, hver uge, eller noget helt andet? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 18:14

Normalt ved hvert salg men er det en leverandør du kender og har et forhold til, kan du muligvis forhandle nogle bedre vilkår!

Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 18:31

Super tak for svaret. 

Ved du om der kan være komplikationer ved at benytte en leverandør i England? 

Jeg er godt opmærksom på leveringstid og evt transport omkostninger

Dette kunne fx være ved reklamation eller skade på produkterne? Det kunne også være i forbindelse med leverandørens aftaler med de store firmaer (fx adidas, nike, etc) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 18:37

reklamationer og skader er dig som sælger, der hæfter over for din kunde. Hvorledes din leverandør håndterer dette over for dig er meget forskelligt, men de beskriver det  i deres handelsbetingelser og nok også på deres hjemmeside.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 18:44
Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 20:44

Fantastisk hjælp. 

Andre der har input eller viden omkring handel af kendte mærkevare via udenlandsk leverandør og om der er nogle komplikationer? 

Det kan også være nogle der selv har erfaring med denne form for handel? 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)