Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Med eller uden www - hvad er forskellen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et domæne - købt som domænenavn.dk. Det står ikke klart for mig, hvad forskellen er på, om man har www foran domænenavnet eller ikke?

Som jeg forstår det, er det ene at betragte som et underdomæne af det andet - er det rigtigt? Hvad er da over og hvad er under? I min verden ville det være smart, hvis man nåede til min side uanset om man tastede www foran domænenavnet eller ikke. Men så må den ene vel pege på den anden?

Risikerer jeg at få ballade med duplicate content, hvis jeg gør sådan?

mvh

Marianne

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:25

Hej Marianne,

Du må gøre op med dig selv om du ønsker at benytte med eller uden www. på dit domæne. Det du ikke vælger, bør nemlig redirectes over til det du vælger, for at undgå duplicate content, som du selv er inde på.

Se eventuelle denne film med Thomas:

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:39

Enig med at der bør redirectes. Nogle gange giver dit webhotel dig muligheden for at vælge om domænet skal vises med eller uden "www.".

Mindre kan dog også gøre det, for inde på Google Webmasterværktøjer kan du angive, om du ønsker dit site skal optræde med eller uden "www." i Googles søgeresultater.

Hvad angår din placering i søgeresultaterne har det ingen indflydelse om du gør det ene eller andet.

To ting, du kan overveje når du skal vælge med eller uden "www.":

1. Vil jeg gerne have min URL (=http://(www.)mitdomæne.dk/sti/til/siden.html) så kort/overskuelig som muligt, altså uden "www.", eller

2. Vil jeg følge "standarden" og give folk det de er vant til og vise mit domæne med ".www". (Det er den løsning jeg selv har valgt for mine domæner.)

Det vigtigste er, at du får valgt en af de to løsninger. Og i øvrigt sørge for at dit domæne virker både med og uden "www." for det er dumt at gå glip af kunder der tror dit site er nede fordi de ikke ved at de skal indtaste/udelade "www." foran dit domæne.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)