Nogen som kan forklare mig hvorfor at bruge vælge adwords søgeord på sit eget brand/navn, når man ved man ligge øverst på Google, under det navn. Fx hvis man på Google søger på Amino, ligger Amino øverst i søgeresultater, men alligevel har de en adwords reklame. Hvofor gør man det?
Ja det kan godt være underligt - men kan også udnyttes rigtigt godt ifl. min mening.
1) Det er super billigt at ligge på sit eget navn i forhold til klik.
2) Du kan komme ud med mange flere budskaber i forhold til dine tilbud eller kampagner i forhold til SEO (det kan f.eks. være svært at ændre sine title tags hele tiden)
3) Vi kører for flere kunder "brand" kampagner som ændrer sig løbende - nogle hver uge med tilbud også videre - og så kan man jo også koble sine undersidelinks på og sende brugerne hen på flere produkter.
Men jeg har da set flere firmaer hvor det egentligt ikke kan betale sig - og man får det samme budskab i sit seo link. Dog kan det ofte være nødvendigt, hvis et søgeord indgår i dit firmanavn, da google trækker nærtliggende annoncer og søgeord ud sammen med. Prøv at google på ordet
"kvik køkken" - så vil du se andre firma også poppe op. Folk kan jo hurtigt tage fejl og finde noget på en konkurrents side der var bedre ;)
Jeg skulle blandt andet opsige min bolig den anden dag og søgte på "fællesbo" og her poppede en annonce op med deres brand som de eneste.
Har overtaget flere kunder hvor de som de eneste lå på deres brand og betale lige så høje priser som normale annoncer for at deres tidligere bureau kunne klemme deres konverteringpriser ned..
At der er AdWords fabrikker, der regner brand-søgninger med for at kunne imponere annoncørerne med lave konverteringspriser er i mine øjne heller ikke et argument for ikke at bruge eget navn og egne varemærker som trigger for annoncevisning.
Så min anbefaling vil fortsat (og uden undtagelser ) være: "Hav ALTID en separat kampagne med egne brand-søgeord".