Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

underlig måde at bruge adwords eller er det bare mig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nogen som kan forklare mig hvorfor at bruge vælge adwords søgeord på sit eget brand/navn, når man ved man ligge øverst på Google, under det navn. Fx hvis man på Google søger på Amino, ligger Amino øverst i søgeresultater, men alligevel har de en adwords reklame. Hvofor gør man det? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05

Den øverste og dermed bedste placering er den første adwords reklame. Jo højere du ligger i søgeresultatet, jo flere besøgene får du.

Hvis du ikke køber reklamepladsen, er det sandsynlig at en anden adwords reklame og dermed link, vil ligge over dit link.

Du får ganske enkelt lidt flere besøgene end hvis du ikke havde adwords reklamen.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:08

Hej Palle,

Ja det kan godt være underligt - men kan også udnyttes rigtigt godt ifl. min mening.

1) Det er super billigt at ligge på sit eget navn i forhold til klik.

2) Du kan komme ud med mange flere budskaber i forhold til dine tilbud eller kampagner i forhold til SEO (det kan f.eks. være svært at ændre sine title tags hele tiden)

3) Vi kører for flere kunder "brand" kampagner som ændrer sig løbende - nogle hver uge med tilbud også videre - og så kan man jo også koble sine undersidelinks på og sende brugerne hen på flere produkter. 

Men jeg har da set flere firmaer hvor det egentligt ikke kan betale sig - og man får det samme budskab i sit seo link. Dog kan det ofte være nødvendigt, hvis et søgeord indgår i dit firmanavn, da google trækker nærtliggende annoncer og søgeord ud sammen med. Prøv at google på ordet

"kvik køkken" - så vil du se andre firma også poppe op. Folk kan jo hurtigt tage fejl og finde noget på en konkurrents side der var bedre ;)

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 21:36

Jesper Jørgensen:
Men jeg har da set flere firmaer hvor det egentligt ikke kan betale sig

Hej Jesper.

Jeg er endnu ikke stødt på situationer, hvor det ikke har kunnet betale sig.

Hvilke firmaer tænker du på?

Mvh Troels.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Jeg skulle blandt andet opsige min bolig den anden dag og søgte på "fællesbo" og her poppede en annonce op med deres brand som de eneste.

Har overtaget flere kunder hvor de som de eneste lå på deres brand og betale lige så høje priser som normale annoncer for at deres tidligere bureau kunne klemme deres konverteringpriser ned..

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:06

NY:

Her er fem grunde til at bruge adwords på ens brand 

Ville have fortalt hvorfor vi gør det, men Troels Kjems forklarer det jo til UG Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:19

Hvis Fællesbo er den eneste annoncør, som har søgeordet "fællesbo" med i en kampagne, så må prisen pr. klik kunne presses meget langt ned.

Den høje CTR hjælper resten af kampagnerne.

At der er AdWords fabrikker, der regner brand-søgninger med for at kunne imponere annoncørerne med lave konverteringspriser er i mine øjne heller ikke et argument for ikke at bruge eget navn og egne varemærker som trigger for annoncevisning.

Så min anbefaling vil fortsat (og uden undtagelser Big Smile) være: "Hav ALTID en separat kampagne med egne brand-søgeord".

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)