Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har konceptet på plads - men vi mangler folk !

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Winther1:

Hej Mikael,

det er korrekt - vi ønsker at udvide med 4-5 mand, som alle skal bidrage til projektet.

Og ja, på sigt tror jeg det bliver en god forretning.

hvorfor kaster du ikke også nogle penge i det , jeg ved godt penge er hårde skaffe penge men tag en ting ad gang når du har råd og knokle der ud ad dag nat for at skaffe nok kroner

vis giver 5 personer lovning 30% skal du finde kroner til måske 50.000 kroner ud over projekt for ingen vil arbejde gratis og hvad er sikkerhed for det lykkes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis en person kan købe sig til 5% af projektet og skal arbejde 10 timer om ugen ulønnet svarer det til 2timer pr. 1%.

Hvis 2 personer køber sig ind i jeres projekt og i 2 ejere ejer lige meget så har i 45% hver, svarende til 900timer om ugen (ved samme indsats som den nye person). I kan max arbejde 24x7 (antager i ikke skal sove eller spise) 168timer på en uge. Hvilket svarer til at 1 time udgør 3,73%.

Er det fair at en ny person skal lægge 3,73 gange så meget arbejde som jer? hvis vi beregner det på arbejds indsats / % andel af firmate?

Alternativet vil nok være at hyre nogle freelancere til jobbet og lønne dem pr artikel de skriver, til jeres side.

Det bør i nok overveje en ekstra gang.

Og så vil jeg anbefale dig at sætte dig og se et afsnit af Dragons Den som kører på BBC 

">Her kan du se hvor laterligt lave % andele ejere vil tilbyde folk som skal ind i projektet.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 08:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

5% og i kan ikke leve af det?

Tror i giver produktet en sindssyg værdi. Som investor skal det give mening - som minimum skal en 10x penge igen være realistisk, da det er meget High risk.

Hvis i ikke kan leve af det må i omsætte for under 20000 DKK/måneden .. At arbejde 10t/ugen samt investere en Sum penge for 5% - meh, lyder dumt.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Randers
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 08:44

Det lyder meget interessant, kunne jeg være meget interesseret i at købe og være med i, da jeg i forvejen har en sportshjemmeside.

Vil du sende en PM til mig?

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 09:47

Send gerne noget info i en pm. Vil gerne vide lidt mere om, hvad det går ud på.

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Fra  .... Skrevet kl. 11:58

@Mikael christiansen

Vi har smidt penge i det, som er gået til software udvikling m.m.  

Det vi har brug for nu er mandetimer, og skal jeg ud og købe mig til ansatte skal jeg vel af med omkring 30k pr månede pr. snude, plus tidsforbrug til administration. Det er ikke en option lige nu.

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jun 08
Fra  .... Skrevet kl. 12:03

Michael R. Gertz:

Hvis en person kan købe sig til 5% af projektet og skal arbejde 10 timer om ugen ulønnet svarer det til 2timer pr. 1%.

Hvis 2 personer køber sig ind i jeres projekt og i 2 ejere ejer lige meget så har i 45% hver, svarende til 900timer om ugen (ved samme indsats som den nye person). I kan max arbejde 24x7 (antager i ikke skal sove eller spise) 168timer på en uge. Hvilket svarer til at 1 time udgør 3,73%.

Er det fair at en ny person skal lægge 3,73 gange så meget arbejde som jer? hvis vi beregner det på arbejds indsats / % andel af firmate?

Alternativet vil nok være at hyre nogle freelancere til jobbet og lønne dem pr artikel de skriver, til jeres side.

Det bør i nok overveje en ekstra gang.

Og så vil jeg anbefale dig at sætte dig og se et afsnit af Dragons Den som kører på BBC 

" target="_blank">

" target="_blank">Her kan du se hvor laterligt lave % andele ejere vil tilbyde folk som skal ind i projektet.

Hej Michael,

I dit regnestykke ignorerer du jo de vigtigste ting i forbindelse med køb af nogle andele...

Du tager f.eks.  ikke højde for at vi 2 mand har arbejdet imellem 10 - 25 uger siden opstart, at der er en kapitalbeholdning i virksomheden, at der er aktiver for et 6 cifret beløb, at der er en aktiv kundedatabase... osv osv.

Jeg vil ikke gå ind i et længere regnestykke her, men jeg finder din vurdering rimelig useriøs - især fordi du ikke kender prissætningen af procenter.

Lad os sige at jeg fik 1% af Vestas for 10 kr.... så havde jeg ikke noget imod at arbejde 18 timer i døgnet gratis....

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:29

Winther1:

@Mikael christiansen

Vi har smidt penge i det, som er gået til software udvikling m.m.  

Det vi har brug for nu er mandetimer, og skal jeg ud og købe mig til ansatte skal jeg vel af med omkring 30k pr månede pr. snude, plus tidsforbrug til administration. Det er ikke en option lige nu.

det kender jeg udmærket man smider løs penge til udvikling men det svare jo til , en webmaster har lavet en siden 1000 mandtimer til  700 kroner i time , så har siden en værdi 7 millioner , dette er bare ikke sådan i den rigtige verden , man kan sagtens bruge dyrere webmaster , men det er sidste enden hvordan siden lykkes og markedsføres og omkostninger dertil om det giver overskud , så jeg tror de fleste er 100% ligeglad om brugt 1000 timer eller mere på siden det er når siden lykkes , der viser om det er penge værd

En database kan være god men men det er første når der kommer penge ind der viser om de er kronerne værd så de løber en risiko , så i mail skal du være ekstrem overbevisende før der nogle der vil køre videre nu ved jeg ikke hvad du har kan ikke sige noget om værdien , men 99,999% gange vindes meste ved at skrive mere åben om forretnings plan og hvad der haves at en ide stjæles er i sikkert bange for derfor skriver ikke meget men det viser også der er langt til i er færdig med udviklingsfasen , dog alligevel ikke åben kan jo en anden starten før jer og med ideen og dette er i sikkert bange for vis sker er jeres ide måske samme kroner værd og det kan sådan set ske uden i skriver i tråden for hvem ved måske er der allerede en der er næsten færdig med det samme og er bedre end jer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jun 08
Fra  .... Skrevet kl. 14:14

Jeg har erfaret at jeg alligevel skal løfte sløret for de folk jeg tager dialogen videre med ...

Så for at gøre det lettere for alle parter - så drejer det sig om denne virksomhed: www.wtrade.dk

Efter at have hørt på indputs'ne på Amino (tak for jeres konstruktive svar). - har jeg også forsøgt at bløde lidt op for arbejdsbyrden...

Se mere på http://www.wtrade.dk/vil-du-vaeligre-med.html

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)