Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny computer

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, ja nu holdte jeg øje med emnet tidligere idag, og tænkte at du nok fandt nogen.

- Jeg kan så se at der ikke er sket meget herinde, og jeg vil så informere dig om at vi kan hjælpe dig med det rigtige løsning.

Vi gør ikke så meget i enkelt stk's mere. Men da du er aminoer og sådan hjælper vi gerne.

Så hvis vi skal sammensætte en pc til dig. så smid lige en mail til mig personligt på

dan (a) itkin-erhverv.dk så kan vi tage der derfra.

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 20:35

Christian Bundgaard:
Derudover så køb aldrig "mærke"-stationære

Og hvad basere du det på ?
En mærkevare er afstemt så alle delene passer sammen, ikke noget med noget som kan give konflikt.
Der kan fåes onsite garanti så der kommer en tekniker på stedet og fikser den hvis der er noget der er gået i stykker.

Du skal virkelig have nogle MEGET specifike krav/ønsker for at man ikke skal tage mærkevare med i prisen.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 20:38

Hej

Skriv en PM til mig så skal jeg gerne lave en pris på en Lenovo Workstation til dig hvor den får de specs som du ønsker.
Det er muligt for os som Lenovo forhandlere og få den tilpasset så den matcher dine krav.

/Nicolay Høy

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 20:44

Okay, hvis man har behov for at have garantier i øst og vest og vil betale så meget mere for det, er det vel fint. Som forhandler har man vel altid den mening, men det er en anden sag.

Mærke-stationærer er bare så meget dyrere ift. selvbyg / firmaer der bygger dem for en. Og ligeså snart man bare piller ved et stik i maskinen ryger garantien. Og ja; måske er mærke-stationære lavet, så det spiller sammen, men det er langt fra altid, man kan gennemskue, hvad der er godt til ens behov, og derfor får man bygget en, der er optimeret til ens behov.

Trådstarter - gør hvad du vil, men pas på med ikke bare at sige ja tak til tilbud. Jeg kan være fuldstændig ligeglad, men det er synd, hvis du skal betale for langt mere end du får, fordi en sælger kan overbevise dig om det ene eller det andet (jeg hentyder ikke til nogen). Skal du bruge hjælp, kan du sende en PM, så kan jeg sætte noget sammen du kan få samlet hos bj-trading fx.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 21:29

Christian Bundgaard:

Okay, hvis man har behov for at have garantier i øst og vest og vil betale så meget mere for det, er det vel fint. Som forhandler har man vel altid den mening, men det er en anden sag.

Nu drejer det her sig ikke om garantier i øst og vest, men har du overvejet den tanke at hvis din computer ikke vil starte op en dag så sidder du i saksen? Inden du har fundet fejlen, inden du har sendt delen retur til der hvor du har købt den, og de har sendt den tilbage til dig, så er der gået adskillige dage!
Teknikeren der kommer til dig, går ud i bilen, henter den stump som der er gået i stykker, og så er du kørende igen!
Det kan godt være at du kan klare dig med at have flere dage hvor du ikke behøver tjene penge fordi du venter på posten, men driver man en forretning hvor man skal leve af det, så betyder flere dage hvor du ikke kan lave noget, rigtig meget for om du tjener penge eller om du blot sidder og triller tommelfingere!

Omkring garantier, når du køber en computer som er samlet af en liste af stumper, så er garantien ikke for den samlede computer, det er for hver enkelt del, så hvis noget laver problemer, så er det din hovedpine, ikke deres, for du har købt x stumper, ikke en samlet computer.
Deri ligger bl.a. forskellen, når man køber en med f.eks 3 års garanti fra lenovo, så er det ikke som når det er reklamtionsret, så ombytter de delen som har fejl, fordi det er garanti, ikke noget med du skal påvise at at den rent faktisk havde fejl ved købstidpunktet.
Og hvis du har 3 års garanti fra producenten, ja så har de delen på lager i 3 år, har de ikke, så ombytter de til noget som er bedre eller skifter hele computeren uden brok.
Dertil skal man lige huske at når du som firma køber f.eks en computer, så er det det det der hedder handelskøb, og så er der kun 12 måneders garanti på, så har man IKKE 6 måneders garanti og efter følgende 18 måneders reklamationsret. 

Christian Bundgaard:

Mærke-stationærer er bare så meget dyrere ift. selvbyg / firmaer der bygger dem for en. Og ligeså snart man bare piller ved et stik i maskinen ryger garantien. Og ja; måske er mærke-stationære lavet, så det spiller sammen, men det er langt fra altid, man kan gennemskue, hvad der er godt til ens behov, og derfor får man bygget en, der er optimeret til ens behov.

Stop lige, før du overhovedet har startet med at købe en windows licens, så har du brugt de første 800kr, de 800 er skal du ikke bruge når du køber en mærkevare, for de får en windows licens til stort set 0 kr!
Så du mener altså at når man tager de samme specs på en computer du har samlet og på en som en producent har samlet så opfylder de ikke ens behov på samme måde?

Hvorfor tror du Lenovo, HP, Dell og andre sælger ram, harddisk m.v. i løsvægt, er det fordi så får den ejen til at ødelægge deres garanti ?!
Det er MANGE år siden at det var sådan, i dag kan man endda få sendt f.eks en ny harddisk med posten hvis den skulle gå i stykker, som du så selv sætter i og retunere den gamle.
På en mærkevare regner man typisk Ram, Harddisk, Drev, Grafikkort, evt ekstra netkort som det man kalder CRU(Customer Replaceable Unit) som brugeren gerne må udskifte selv.
Der er så det forbehold at sætter brugeren f.eks forkert ram i, eller laver skade under montage, ja så dækker de selvfølgelig ikke hvis f.eks bundkortet er gået i stykker, og der er der ingen forskel på mærkevare og sammelselv.

Jeg syndes du laver et billede af os andre som om vi er nogle GRISKE sælgere der kun tænker på at tjene penge, og på ingen måde nogen som der rent faktisk har lyst til at give god rådgivning?
ud fra din tanke gang så får man meget mere ud af at selv gå ind og konfigurere en computer i en webshop ?
Hvorn skal man gøre det hvis man ikke rigtig ved noget om det ?

Christian Bundgaard:

Trådstarter - gør hvad du vil, men pas på med ikke bare at sige ja tak til tilbud. Jeg kan være fuldstændig ligeglad, men det er synd, hvis du skal betale for langt mere end du får, fordi en sælger kan overbevise dig om det ene eller det andet (jeg hentyder ikke til nogen). Skal du bruge hjælp, kan du sende en PM, så kan jeg sætte noget sammen du kan få samlet hos bj-trading fx.

Du ved godt at du sidder og siger at nogle af os i tråden ikke ved noget om det her, på trods af at vi lever af det her, ja flere af os laver ikke andet, men du som  er forholdsvis ung, som sidder og laver lidt hygge hjemmesider, ved MEGET mere om hardware end os andre som har lavet det her i mange år?!
Hvor skal Rasmus gå hen hvis den ikke virker om 3 måneder når det er noget som hans selv har samlet?

/Nicolay Høy

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 21:50

Hov hov, jeg beklager, hvis jeg var for provokerende. Det var slet ikke min hensigt, jeg er blot uenig i flere af tingene i det her tilfælde. For mig at se er han ikke et firma, der skal have en computer, der bare virker 24/7, og det er yderste vigtighed, men bare et kraftcenter lidt på samme vilkår som private personer har. 

Jeg er udmærket klar over, at hvis det firmaløsninger er det en anden sag, men jeg ser ikke det her som et så vigtigt tilfælde. Men jeg kan have misforstået oplægget.

Slutteligt prøver jeg slet ikke at lyde som om, jeg ved mere end dig og andre, jeg aner ikke, hvad du laver. De få linjer der var i dit første indlæg tolkede jeg muligvis forkert. Igen er mine tanker ikke baseret på en avanceret firmaløsning, men privat/hobby/mindre virksomhed.

Min tanke med det hele er, at jeg har set mange af Lenovo-løsninger osv., som ikke er ordentlige computere med en salgspris der siger spar to. Så hellere købe et kraftcenter med en risiko og have en backup, man kan bruge midlertidigt.

Hav en god dag, og udfra det meget lange indlæg fornemmer jeg, du er godt og grundigt sur, men det var nu ikke hensigten. Beklager endnu en gang. 

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 48
Fra  Rasmusboldt.dk - Video og foto produktion Skrevet kl. 22:08

Christian Bundgaard:
For mig at se er han ikke et firma, der skal have en computer, der bare virker 24/7, og det er yderste vigtighed, men bare et kraftcenter lidt på samme vilkår som private personer har. 
Computeren skal jeg bruge til at producere film og billeder på, den skal kun fungere som arbejds computer. Om det er en privat eller erhvervs computer skal den bare virke når man trykker på knappen efter min mening Smile

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:10

Rasmus Boldt:
Christian Bundgaard:
For mig at se er han ikke et firma, der skal have en computer, der bare virker 24/7, og det er yderste vigtighed, men bare et kraftcenter lidt på samme vilkår som private personer har. 
Computeren skal jeg bruge til at producere film og billeder på, den skal kun fungere som arbejds computer. Om det er en privat eller erhvervs computer skal den bare virke når man trykker på knappen efter min mening Smile

Ja, men skal der kunne stå en tekniker samme dag og reparere den, hvis du skulle være uheldig, at der opstod en fejl med den?

Fra Nyborg
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 48
Fra  Rasmusboldt.dk - Video og foto produktion Skrevet kl. 22:14

Christian Bundgaard:
Ja, men skal der kunne stå en tekniker samme dag og reparere den, hvis du skulle være uheldig, at der opstod en fejl med den?
Det er faktisk ikke noget jeg har tænkt over får nu! men vil sige desto længere jeg ikke kan komme til min computer desto længere skal mine kunder vente og det er måske ikke så godt da der er en del deadlines for projekterne.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:18

Okay, jeg bøjer mig, jeg misforstod oplægget. Jeg blander mig ud af denne tråd så, det er min fejl, jeg misforstod det. 

Forvent blot at de penge der var svære at finde før, bliver endnu sværere nu, og kraften næppe når samme niveau. Men hvad ved jeg... held og lykke. 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)