Hvis jeg er ejer af virksomheden og min kone ikke er medejer eller ansat, men hjælper mig i virksomheden, må min kone så underskrive en lejeaftale, som forpligter virksomheden at overholde betingelser og udgifter anført i lejeaftalen ?
Er lejeaftalen juridisk bindende over for min kone, hvis jeg som ejer af virksomheden ikke vil vedkende mig betingelserne i lejeaftalen ?
Der hvor min kone skrev under står der "Underskriver erklærer at være underskriftberretiget" skal udlejerren ikke sikre sig at underskriver er underskriftberretiget ?
Det er vel egentlig op til jer selv - Det svarer til, at din kone kautionerer for dig. Altså at hun kan blive bonget, hvis ikke du overholder aftalerne.... :)
Jeg vil mene at virksomheden ikke er bundet af aftalen, idet en lejekontrakten vel må betragtes som væsentlig (afhængig af hvad der lejes), og at udlejer derof rburde have undersøgt hvem der kunne underskrive på vegne af firmaet.
Jeg vil dog også mene at i så fald du forsøger at undslå dig, vil udlejer kunne gøre dine kone ansvarlig for eventuelle udgifter i henhold til kontrakten, herunder også et strafbart forhold idet hun med sin underskrift har tilkendegivet at hun er underskriftsberettiget.