Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mere end èn CTA på en landingsside?!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Oslo/København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Fra  YourDiet Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Smile

Jeg sælger kostrådgivning/opfølging og laver nu landingssiden meget af trafikken skal komme ind på. Jeg har da min bestillingsboks på højre side med en CTA, men vil også have en FB-knap med "Følg mig på FB og modtag fem lækre opskrifter på desserter du kan spise hver dag med god samvittighed"-ish....

Hvorfor begge deler? /jeg vil jo alle skal bestille fremfor at kunne lide mig på FB, men måske vil jeg at de der ikke bestiller trykker på FB-knappen fremfor at gøre intet og at måske de der bestiller OGSÅ trykker på FB-knappen først?(dette er dog måske unødvendigt da jeg kan "lokke de til" at lide mig på FB efter de har blevet kunder...)

Potentielt problem: at de der er i tvivl om at de vil bestille, heller trykker på FB-knappen end selve bestillingsknappen....

Nogle meninger/erfaringer? Bør FB-knappen bare væk her?

PS: er norsk og dansken er blevet dårlig efter meget arbejd i Norge nu ;)

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At have en facebook like box med counter der viser hvor mange andre der har trykket "like" kan have en positiv effekt på din CTR på din primære C2A, hvis du kan lokke mange til at gøre det.

Det kommer i de helt store træk an på hvordan du vælger at placere de 2 CTA,ere og om det hænger sammen i forhold til budskab og funktion.

Alt efter system du bruger til signup, er der også muligt evt at lave en autoresponder på din signup, således at der er mulighed for at komme ind på en særlig landingpage med netop noget i stil med "Tak for din opskrivning - Husk at fortæl dine venner og familie om dette fantastiske tilbud" Og så have knappen herunder, så er du også ret godt sikret at dem der trykker like, virkelig gør det fordi de vil dele det.

Der er mange måder at gøre det på, og i store hele træk kommer det meget an på hvordan siden ser ud, formål med opskrivning, og hvad du gør rent praktisk på din facebook side.

Men som udgangspunkt er det altid en god ide at tænke på hvordan målgruppen bruger facebook.  Bruger de det som en opslagstavle til noget ANDRE måske kan lide, eller til at vise andre hvad de SELV kan lide for at forme deres image online i en positiv retning. Sidstnævnte er det de fleste gør.

Det er heldigvis et område der er ret let at lave splittests på og det bør du gøre. Test test test.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Oslo/København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Fra  YourDiet Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, jo dette skal bare testes, det er helt sikkert.

FB-siden skal forhåbentligvis give interessant information til "fansene" som de faktisk kan lide at lese, og være noget de vil lide for at vise sine venner at de er optaget av helse/fitness/kost. 

I længden kan de FB-fans være så meget verdt for mig at jeg næsten vil lave et sted/site, hvor formålet og CTA KUN er at kunden bliver fan på FB...

Det kommer nok flere spørgsmål herfra efterhvert, tak for svaret i dag ihvertfald :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)